فونیکسریمکسبهتام

معرفی مهم‌ترین خودروهایی که پلیس را به دردسر انداخته‌اند!

محبوبان خلاف‌کاران!

عصر خودرو- خودروهای متعددی در جهان ازنظر سرعت، شتاب و سایر پارامترهای فنی عملکردی خیره‌کننده دارند.

محبوبان خلاف‌کاران!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  عملکردی که ممکن است بسیاری از مالکین و حتی خلاف‌کاران را برای سو استفاده وسوسه کند. در این میان اما برخی از خودروها درزمینهٔ به دردسر انداختن پلیس، شهرتی دوچندان دارند. این خودروها پارامترهای مختلفی دارند، اعم از عملکرد و هندلینگ استثنائی، ظاهر نسبتاً عادی و آسانی سرقت. در این مطلب به سراغ برخی از خودروهایی می‌رویم که در قرن بیستم برای پلیس کشورهای مختلف دردسرساز شدند.
    نسل دوم فولکس‌واگن گلف GTi

    گلف GTi ازنظر بسیاری پدر معنوی هاچبک‌های سریع‌السیر امروز است. اما متأسفانه همین خودرو کوچک دوست‌داشتنی، عامل بسیاری از دردسرهای پلیس در اقصی نقاط جهان نیز بوده! نسل دوم گلف GTi ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه عادی نداشت و ازنظر فنی و هندلینگ خودرویی استثنائی بود. علاوه بر این، سارقین به‌راحتی از پس این خودرو برمی‌آمدند و همین مورد کافی بود تا آمار قابل‌توجه سرقت گلف GTi نگران‌کننده باشد. نهایتاً فرهنگ سرقت و فرار با هاچبک سریع از نسل دوم گلف GTi آغاز شد و تا به امروز موردتوجه بوده است!
    Alfa Romeo Giulia Super

    یک سدان جعبه‌ای آن‌هم با ظاهری نه‌چندان خشن می‌تواند توان پلیس یک قاره را به چالش بکشد! برای اثبات این ادعا کافی است به آلفارومئو جولیا سوپر نگاه کنید. سدان خانوادگی دوست‌داشتنی آلفا که ازنظر فنی خودرویی فوق‌العاده بود و به همین جهت در بین مافیا ایتالیا و خلاف‌کاران فرانسه و سایر کشورهای اروپای غربی و مرکزی محبوبیت زیادی داشت! پلیس ایتالیا تنها یک‌راه برای مقابله با مافیا داشت و آن‌هم استفاده از نمونه‌های برتر همین جولیا سوپر برای تعقیب خلاف‌کاران بود! شاید تنها خودرویی که وضعیت نسبتاً مشابهی داشته، جگوار مارک II سدان باشد.
    نسل اول پورشه 911 توربو

    پورشه 911 از همان ابتدای معرفی در سال 1963 خودرویی سریع باقابلیت‌هایی بالابود. اما این مدل توربو بود که 911 را به یک ابرخودرو تبدیل کرد و اصلی‌ترین بازار پورشه در دهه هشتاد میلادی، ایالات‌متحده بود. در آن زمان ثروتمندان ماجراجویی که به دنبال لذت سواری و به چالش کشیدن توانایی‌های خود بودند، پورشه 911 توربو سوار می‌شدند. چندین مورد تعقیب و گریزهای ناکام پلیس آمریکا و عدم توانایی پلیس در نگه‌داشتن 911 توربو و دستگیری رانندگان سبب شد تا پلیس کالیفرنیا چندین دستگاه فورد ماستنگ مجهز به پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر خریداری کند!
    فورد سییرا RS کازورث

    فورد مدل سیرا را در سال 1986 جانشین مدل محبوب تانوس (کورتینا) کرد. این خودرو خانوادگی در بین اروپاییان خصوصاً در آلمان و بریتانیا محبوبیت زیادی داشت تا آن‌که مدل اسپرت آن برپایه نمونه حاضر در مسابقات تورینگ با همکاری کازورث عرضه شد. پیشرانه 220 اسب بخاری در کنار هندلینگ استثنائی سبب می‌شد تا سییرا کازورث رقیبی جدی برای ب ام و M3 باشد. اما قیمت پایین و ظاهر نسبتاً ساده و بدون حاشیه آن بسیاری از سارقین را وسوسه می‌کرد آن را بدزدند! نکته مهم این‌که سیستم ایمنی ضد سرقت سییرا نیز چندان مناسب نبود و همین سبب شد تا سییرا کازورث به خودرو محبوب سارقین آلمانی و بریتانیایی بدل شود و پلیس را به دردسر بیندازد. قیمت بیمه این خودرو بسیار سرسام‌آور بود.
    لوتوس امگا/کارلتون

    لوتوس و اپل در سال 1990 برترین سدان اسپرت دهه نود میلادی را روانه بازار کردند. بهترین نمونه نسل اول اپل امگا را به دو توربوشارژر و گیربکس شورلت کوروت ZR1 مجهز کنید تا یک سوپرسدان 380 اسب بخاری با شتاب صفر تا صد در حدود 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت پدید آید. تفاوت‌های ظاهری این نمونه با یک اپل امگا عادی تقریباً ناچیز بود. همین امر سبب شد تا بسیاری از سارقین عاشق این خودرو شوند. در دهه نود میلادی تعداد قابل‌توجهی سرقت مسلحانه و تعقیب و گریز در اروپا غربی حول محور لوتوس امگا انجام گرفت. همین امر در کنار انتقادات قابل‌توجه در مجلس بریتانیا، سبب شد تا امگا شهرتی دوچندان کسب کند.

    Jaguar E-Type

    تا اوایل دهه شصت میلادی، محدودیت سرعت در بزرگراه‌های جهان بی‌معنی بود. اما گزارش‌های متعدد آزمایش جگوار ای تایپ در بزرگراه‌های انگلستان با سرعت‌های بیش از 240 کیلومتر در ساعت سبب شد تا نگرانی قانون‌گذاران بریتانیایی گسترش یابد و محدودیت سرعت در این کشور وضع شود. علاوه بر ای تایپ، بسیاری دست‌یابی شلبی کبرا به سرعتی در حدود 280 کیلومتر در ساعت د ر آزمون‌های بزرگراهی را عامل دیگر تثبیت این محدودیت در انگلستان و سپس آمریکا می‌دانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو