فونیکسریمکسبهتام

نورقلی پور مطرح کرد:

تعرفه ۴۰ درصدی واردات، لاستیک خودروهای سواری را گران کرد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تعرفه ۴۰ درصدی واردات تایرهای سواری یکی از دلایل افزایش قیمت لاستیک است.

تعرفه ۴۰ درصدی واردات، لاستیک خودروهای سواری را گران کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دلایل چند برابر شدن قیمت تایر خودروهای سواری، گفت: کاهش واردات و موانع پیش روی تولیدکنندگان تایر از جمله واردات مواد اولیه و جابه جایی ارز، گرانی لاستیک را در ماه‌های اخیر رقم زد.

    تولید داخلی کفاف نیاز لاستیک کشور را نمی‌دهد

    نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت تولید داخلی کفاف نیاز لاستیک کشور را نمی‌دهد، افزود: با افزایش تولید می‌توان کمبود واردات را پوشش داد اما تحقق این مهم در گرو افزایش ظرفیت تولید است حجم تولید را نیز نمی‌توان در کوتاه مدت افزایش داد.

    واردات لاستیک به ارز ارزان قیمت نیاز دارد

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای واردات لاستیک باید ارز ارزان قیمت تخصیص پیدا کند، اظهار کرد: برای کاهش قیمت لاستیک باید موانع پیش روی تولید مانند نقل و انتقال ارز و کالا برطرف شود. در صورتی که این موانع رفع نشود جلوگیری از افزایش قیمت تایر اجتناب ناپذیر است.

    کاهش نرخ تایرهای سواری با تعدیل تعرفه واردات

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تعرفه 40 درصدی واردات تایرهای سواری یکی از دلایل افزایش قیمت لاستیک است، خاطرنشان کرد: برای کاهش نرخ تایرهای سواری باید تعرفه واردات تعدیل شود نکته قابل توجه در این زمینه این است که تعدیل تعرفه امری زمان بر است.

    برای کاهش نرخ تایرهای سواری باید تعرفه واردات تعدیل شود نکته قابل توجه در این زمینه این است که تعدیل تعرفه امری زمان بر است

    ادامه داد: اگرچه در برهه‌ای ارز موردنیاز برای واردات لاستیک تامین شد اما در حال حاضر نیاز است به صورت ویژه مشکلات موجود در مسیر تولید تایرهای سواری رفع شود تا قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین نمی‌کند و واردات یکی از الزامات است، تصریح کرد: تعرفه 40 درصدی باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو