فونیکسریمکسبهتام

نکاتی که قبل از شروع به کار در«اسنپ» باید بدانید

عصر خودرو- امروز اسنپ برای بسیاری از افراد به یک گزینه شغلی امن تبدیل شده است اما برای اینکه بتوان اسنپ را به عنوان شغل انتخاب کرد بایدبه نکاتی توجه کرد.

نکاتی که قبل از شروع به کار در«اسنپ» باید بدانید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، امروز اسنپ برای بسیاری از ما به یک گزینه شغلی امن تبدیل شده و در اطرافیان‌مان، چند نفری در این سامانه کار می‌کنند. بررسی چرایی این موضوع دلایل زیادی دارد؛ مثلا اینکه اسنپ ساعت کاری ثابتی ندارد، افراد می‌توانند در کنار شغل ثابت برای کمک‌هزینه در اسنپ کار کنند، راننده اسنپ همیشه مسافر دارد و بنابراین درآمدش تضمین‌ شده است و... اما این همه ماجرا نیست

    اگر پای صحبت راننده‌های اسنپ بنشینید، قصه‌های زیادی دارند از سفرهای هر روزه با مسافر و چالش‌هایی که مدیریت آنها هنر می‌خواهد. اما اگر شما هم جزؤ آن دسته کسانی هستید که به همکاری با اسنپ فکر می‌کنید، این نکات را قبل از شروع کار بخوانید و سنگ‌ها را با خودتان وا بکنید.

    زمان‌بندی کار در اسنپ کاملا به خود شما بستگی دارد اما هماهنگی این وضعیت آنقدر که تصور می‌کنید راحت نیست؛ شما به عنوان راننده اسنپ می‌توانید در مورد زمان و محل کارتان تصمیم دلخواه بگیرید اما هرگونه انتخاب اشتباهی می‌تواند میزان درآمدزایی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و قسمت سخت ماجرا هم درست همین‌جاست.

    اگر دنبال بهینه‌سازی درآمد خودتان هستید باید ابتدا همه‌ چیز را به دقت بررسی و سپس هوشمندانه انتخاب کنید. یادتان باشد انتخاب زمان نامناسب و مسیر اشتباه می‌تواند میزان درآمد شما را تا حدی زیادی کاهش دهد. یک راهکار برنده که در افزایش درآمدزایی از اسنپ تأثیر بسزایی دارد، به حداقل رساندن فاصله مبدا و مقصد است.

    همچنین پذیرش درخواست مسافران در زمان‌های شلوغ که معمولا دیگر راننده‌ها ترجیح می‌دهند به دلیل ترافیک تن به قبول سفر ندهند هم مورد دیگری است که به افزایش درآمدزایی کمک می‌کند اما اینها همه صرفا پیشنهاداتی هستند که ممکن است در مورد یک شهر، منطقه یا محله نتیجه‌بخش باشند. مهم خود شما هستید که بتوانید رفتار سفرهای‌تان را کارشناسی کنید.

    سیستم امتیازدهی به رانندگان تأثیر بسیاری در سرنوشت کاری آن‌ها دارد

    حق با شماست. امتیاز کم مسافران حتی اگر دلیل منطقی هم نداشته باشد می‌تواند منجر به جریمه یا قطع همکاری اسنپ با شما شود. بعضی از رانندگان اسنپ از این امتیازها با عنوان «جان» یاد می‌کنند که با پایین آمدن آن گیم‌اُور می‌شوند. بنابراین اگر می خواهید در اسنپ کار کنید، باید بتوانید به هر قیمتی شده «جان‌»تان را حفظ کنید.

    درآمد اسنپ ثابت نیست

    حواس‌تان باشد این دو مورد را با یکدیگر اشتباه نگیرید؛ درآمد در اسنپ تضمین ‌شده است اما ثابت نیست. یعنی هر راننده‌ای می‌تواند مطمئن باشد بسته به تعداد سفرهای روزانه‌اش در اسنپ درآمد روزانه دارد اما لزوما این درآمد در تمام روزها و همین‌طور در طول ماه‌های مختلف یکسان نیست.

    دلیلش این است که قیمت‌گذاری اسنپ در روزهای مختلف بسته به مناسبت‌ها و میزان ترافیک متفاوت است. مثلا در ماه اسفند که ترددها بیشتر است و میزان ترافیک به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند، هزینه هر سفر بیشتر از ماه بهمن است اما به همان نسبت زمان هر سفر هم بیشتر است. برخلاف آن در ماه رمضان که میزان درخواست‌های سفر کاهش پیدا می شود، هزینه سفرها نیز کم می‌شود.

    حواس‌تان به هزینه‌ها باشد

    استفاده هر روزه از خودرو طبیعتا استهلاک زیادی دارد و برای کسی که به عنوان راننده اسنپ کار می‌کند،‌ این هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر است؛ چرا که کوچکترین ایرادی در خودرو می‌تواند کار فرد را با اختلال مواجه کند و درآمد ماهیانه‌اش را تحت تأثیر قرار دهد.

    برای نتیجه‌گیری درست باید خودتان دخل و خرج حدودی را برآورد کند. میزان هزینه مصرفی برای روی پا نگه داشتن هر خودرویی بسته به سال تولید، مدل ماشین و میزان کارکرد آن با دیگری متفاوت است؛ بنابراین این خود شما هستید که می‌توانید شرایط را بسنجید و در مورد میزان هزینه ماهیانه خودروی‌تان تصمیم‌گیری کنید.

    مسافران عصبانی بخشی از کار شما هستند

    دلایل عصبانیت مسافران ممکن است آنقدر غیرمنطقی باشد که حتی نتوانید آنها را درک کنید اما همان‌طور که قبلا گفتیم امتیاز مسافران بخش مهمی از حیات شماست. برای اینکه بتوانید از پس مشتریان عصبانی و درخواست‌های آن‌ها بربیاید، بهترین کار این است که شرایط و قوانین اسنپ برای رانندگان را بخوانید. به این ترتیب یادتان می‌ماند که کی و کجا حق با مسافر است و اگر با درخواست غیرمنطقی روبه‌رو شدید چطور باید از پس آن بربیایید.

    انتهای پیام/

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو