فونیکسریمکسبهتام

تحقق رویای تاکسی‌های پرنده تا ۶سال آینده

عصر خودرو- رئیس بخش ارتباطات صنعت هوایی آلمانی لیلیوم می‌گوید: تا ۶ سال دیگر تاکسی‌های هوایی به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

تحقق رویای تاکسی‌های پرنده تا ۶سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، اولیور جونز رئیس بخش ارتباطات صنعت هوایی آلمانی لیلیوم می گوید: تا سال 2025 و عمومی شدن این تاکسی های هوایی ما شروع به آزمایش این تاکسی های هوایی در برخی از نقاط جهان کرده ایم؛ با این حال راه انداختن این سرویس های حمل و نقل در برخی از نقاط جهان راحت تر خواهد بود."

    او همچنین افزود: تعداد زیادی از کشورها مشتاق اند که این برنامه توسعه ابتدا برای آن‌ها اجرا شود ولی در حال حاضر ما هنوز تصمیم قطعی برای مکان اجرای این برنامه نگرفته ایم.

    بر اساس گزارش راشاتودی در هفته گذشته کمپانی عکسی از طراحی مدل پنج صندلی این تاکسی هوایی منتشر کرد که با توجه به آزمایش هایی که بر روی آن صورت گرفته است بلند شدن و نشستن آن نسبت به قبل سریع تر شده است.

    این در حالی است که هنوز قیمتی برای بلیط این وسیله نقلیه در نظر گرفته نشده است. در این رابطه جونز تاکید کرد: قیمت این تاکسی ها را با توجه به هزینه مسافرت با سایر وسایل نقلیه تخمین میزنند.

    گفتنی است محصولات این کمپانی به طور کامل با برق کار می کنند و تاثیری در افزایش کربن دی اکسید هوا ندارند.

    جونز در ادامه می گوید: زمانی که شما این تاکسی هوایی را روشن می کنید صدای استارت کامیون می دهد اما زمانی که شروع به پرواز می‌کند شما دیگر صدایی نمی‌شنوید.

    او همچنین افزود: این تاکسی‌های هوایی در اتبدای فعالیت توسط خلبان‌ هدایت می شوند ولی در آینده هدایت آنها به صورت خودکار ادامه پیدا خواهد کرد.

    این تاکسی های هوایی که مسافت طولانی را در مدت زمان اندکی می‌پیمایند به زودی جایگزین اتوبوس‌ها و قطارهای بین شهری خواهند شد.

    از دیگر ویژگی‌های این تاکسی‌های هوایی می‌توان به نداشتن دم، پروانه و  گیربکس اشاره کرد. تنها بخش متحرک بر روی این تاکسی ها موتورهای الکتریکی آنها است. هر بار که موتورهای الکتریکی این تاکسی های هوایی شارژ کامل شوند میتواند مسافتی به طول 300 کیلومتر را طی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو