فونیکسریمکسبهتام

وزیر دفاع:

سایپا و ایران‌خودرو با ‌صنعت دفاعی قرار‌داد امضا کرد‌ند

عصر خودرو- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تهدید تحریم باید تبدیل به فرصت شده و کشور از شر وابستگی رها شود همان طوری که در صنعت دفاعی، تولید مواد اولیه و قطعه سازی کاملا بومی سازی شد و وابستگی وجود ندارد.

سایپا و ایران‌خودرو با ‌صنعت دفاعی قرار‌داد امضا کرد‌ند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه در روند جلسات اقتصاد مقاومتی که از دو سال قبل آغاز شده و حرکت بسیار خوبی است قرار دارم، اظهار داشت: موضوع رونق تولید که امسال از طرف مقام معظم رهبری به این نام مزین شده در حالت اول نشان‌دهنده حکمت عمیق و دقیق به این موضوع است.

    وی افزود: در مرحله بعد یک راهکار واقعی در شرایطی است که ما با آن مواجه هستیم زیرا طی دهه‌های قبل که به موضوع اقتصاد تاکید شده بود به اندازه امروز روشن نبود و امروز می‌دانیم که دشمن با تمام قوا در جبهه اقتصادی هر آن چه در توان دارد در تلاش برای به ثمر نشاندن اهداف شوم خود است.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هدف دشمن ایجاد یاس، ناامیدی و تضعیف روحیه مردم است، اظهار داشت: به لطف تدابیر مسئولان و همراهی مردم از این مسئله عبور می‌کنیم که یک تکیه‌گاه مهم برای خنثی کردن تهاجم دشمن انسجام و همدلی است.

    به گفته وی یکی از اهداف دشمن لطمه به انسجام و از بین بردن آن در کشور بود اما قوای سه گانه، نیروهای مسلح و بخش خصوصی همه در کنار هم دغدغه حل مشکلات مردم را دارند هر چند که بیشتر این مشکلات ریشه در اهداف دشمن دارد و حل آن زحمت ایجاد خواهد کرد.

    وی با ابراز امیدواری از واحدهای احیا شده تولیدی در استان و حضور مستمر استاندار زنجان در بین مردم و رسیدگی به مشکلات آنها، اظهار داشت: باید مسئولین پای کار باشند حضور میدانی و پای کار بودن نکته بسیار مهمی است، داشتن برنامه با اهمیت است اما اجرایی کردن آن مفصل‌تر و مهمتر است و کلید موفقیت در آن پیگیری است.

    امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ظرفیت در جذب سرمایه گذاران جدید و فراهم کردن زمینه حضور آنها نکته بسیار مهمی است که دولتی‌ها نقش موثری در آن دارند، گفت: در کلام مقام معظم رهبری نیز آمده ‌که مسئله امروز کشور نقدینگی است که می تواند فرصت اصلی کشور قرار گیرد.

    وی افزود: مسئله اول بسیاری از واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها است و از طرف دیگر کشور از لحاظ نقدینگی اذیت می‌شود پس می‌طلبد تمام افرادی که دارای سرمایه‌اند به صورت جهادی و مبارزه‌ای از آن استفاده کنند تا تولید را در کشور بالا ببرد زیرا بزرگترین کار که برای مردم و مبارزه می‌توان انجام داد رونق تولید است.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسئله دیگر واحدهای تولیدی را کمبود مواد اولیه عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های دولت و وزرا حل مسئله کمبود مواد اولیه است تا با راهبردی که وجود دارد مواد در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: دانشمندان، شرکت‌های دانش بنیان و تمام افرادی که توانایی علمی و فناورانه دارند پای کار باشند و تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنند و ایران را از شر وابستگی رها کنند زیرا این امر می‌تواند در کشور انجام شود همان طوری که در تولید مواد اولیه و قطعه سازی صنعت دفاعی به بالاترین سطح بومی سازی رسید با این که از همان ابتدا با تحریم در حوزه دفاعی مواجه بود.

    امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تعطیل بودن تمام کانال‌های انتقال قطعه نظامی به کشور، خاطر نشان کرد: قطعات هواپیمای F14 ،F5 ،F4 که قطعات آنها در دنیا نظیر ندارد در ایران تولید و پرواز می‌کند و نسل‌های بعدی نیز ساخته می‌شود با این که تحریم در مواد اولیه و قطعه وجود دارد اما ظرفیت بسیاری وجود دارد که مواد اولیه و قطعات به صورت کاملا بومی تهیه و تولید شود و این رسالت شرکت‌های دانش بنیان است.

    وی با اشاره به این که اخیرا شرکت‌های سایپا و ایران خودرو با سازمان صنعت دفاعی قرار داد امضا کرده است، تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی داخلی فرصت و جهش جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد می‌شود و خود اتکایی حاصل می‌شود.

    وزیر دفاع با بیان این که از جلسات اقتصاد مقاومتی اطلاع دارم، گفت: نباید به این شرایط هم رضایت داشته باشیم زیرا در طی دو تا سه سال قبل پیشرفت‌هایی انجام شده و می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود مشکلات فراوانی را حل کرده و پیشرفت‌های بیشتری را ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو