فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری، تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد چرا که مشکلات خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.

بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جهانگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر ضرورت ورود شورای رقابت به گردونه قیمت‌گذاری خودرو، گفت: شورای عالی اقتصاد، شورای رقابت را از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو حذف و این مسئولیت را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرد.

    شورای رقابت می‌تواند به بازارهای انحصاری ورود کند

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو نیز با تصمیم شورای عالی اقتصاد ممنوع شد، افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی شورای رقابت می تواند به تمام بازارهای انحصاری ورود کند بنابراین مجلس نقشی در حذف شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری خودرو نداشت.

    مشکل بازار خودروسازی بودن یا نبودن شورای رقابت در فرآیند قیمت گذاری نیست

    وی اظهار کرد: بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد چرا که مشکلات  خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.

    مشکل اصلی صنعت خودروسازی نبود قطعات، کمبود نقدینگی و عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان است در واقع قانون رفع موانع تولید به درستی اجرایی نمی‌شود
    کمبود قطعه بلای جان صنعت خودروسازی

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان با کسری قطعه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های بزرگ ما این است که به جای رونق تولید با افت آن مواجه هستیم.

    قانون رفع موانع تولید به درستی اجرایی نمی‌شود

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اصلی صنعت خودروسازی نبود قطعات، کمبود نقدینگی و عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان است در واقع قانون رفع موانع تولید به درستی اجرایی نمی‌شود.

    ملکی درباره کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر در بازار تصریح کرد: جمع‌آوری نقدینگی و هدایت آن به سوی بانک‌ها یا بورس باعث کاهش قیمت‌ سکه، طلا، ارز و خودرو می‌شود.

    حجم تولید خودروسازان در سال 98 تغییر محسوسی نداشته است

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که مشکلات نقدینگی خودروسازان هنوز پابرجاست و این شرکت‌ها نتوانستند قطعات مورد نیاز را تامین کنند حجم تولید در سال 98 تغییر محسوسی نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو