فونیکسریمکسبهتام

ضرورت اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت

عصر خودرو- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و انسان، گفت: وجود این بخارات در سطح کلان‌شهرها و حجم بالای سرطان زایی آن‌‌ها، اجرای طرح کهاب را توجیه‌پذیر می‌کند.

ضرورت اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی ابراهیمی با اشاره به نقش و اهمیت اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین)، گفت: وجود بخارات بنزین  و گازئیل در سطح کلان‌شهرها  و حجم بالای سرطان زایی آن‌، اجرای طرح کهاب را در جایگاه‌های بنزین و  انبارهای نفت توجیه‌پذیر می‌کند.

    تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و انسان

    نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و انسان،افزود:  بخارات بنزین می‌تواند علاوه بر آثار زیست‌محیطی بر سلامت کارکنان جایگاه‌های بنزین و انبارهای نفت در وهله نخست، مراجعان به جایگاه‌ها،ساکنان مناطق همجوار جایگاه‌ها و انبارهای نفت تاثیرات سوء داشته باشد. 

    آلودگی‌های محیط زیستی از دلایل اصلی سرطان است

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل افزایش سرطان در کشور را آلودگی‌های مرتبط با محیط زیست دانست و تصریح کرد: آلاینده های محیطی و شیمیایی مانند آلودگی هوا، آب و خاک یکی از مهمترین عوامل بروز سرطان ها در افراد است.هر چند که نقش خوراکی‌ها و فست‌فودها که از مواد نگه دارنده استفاده می‌شود نیز انکارناپذیر است.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح کهاب در پمپ بنزین‌ها و کاهش و انتقال بخارات بنزین طرحی مطالعه شده و قابل تقدیری است، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در صورت نیاز به الزامات مالی و حقوقی، گام‌های موثری را در راستای اجرای کامل این طرح  بردارد. معتقدم این طرح ریشه علمی داشته و اجرای آن نتیجه بخش خواهد بود.

    گفتنی است، طرح کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت که با اهداف زیست‌‌محیطی پایه‌گذاری شده‌است. کهاب سرنام عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است. هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری و هم‌ اکنون به دست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اجراست .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو