فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو»؛

بررسی کراس اوورهای جدید فورد در دو سال آینده؛ آینده بلندبالای فورد

عصر خودرو- کمتر از یک سال پیش، فورد آمریکا اعلام کرد که به‌جز ماستنگ، سایر محصولات سواری خود را به‌تدریج حذف می‌کند و از پایان امسال، تنها ماستنگ در میان محصولات آن کراس اوور نخواهد بود.

بررسی کراس اوورهای جدید فورد در دو سال آینده؛ آینده بلندبالای فورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر« عصرخودرو»،  فورد اروپا نیز به‌تدریج همین رویه را در پیش خواهد گرفت، هرچند مدل‌های فیستا و فوکوس هنوز هم آینده‌ای در قاره سبز دارند. اما فورد برای بدل شدن به یک کراس اوور ساز همه‌فن‌حریف، چه برنامه بلندمدتی دارد؟ در این مطلب به‌طور خلاصه به آینده پر از کراس اوور فورد می‌پردازیم.
    اسکیپ جدید

    هفته گذشته بالاخره نسل جدید فورد اسکیپ معرفی شد. این کراس اوور کوچک که در حقیقت نسل اول آن بلیط ورود فورد به بازار رو به گسترش این خودروها در اواخر دهه نود میلادی بود، از همان ابتدا اهمیتی حیاتی داشته. با این حال نسل جدید اسکیپ به لطف استراتژی جدید فورد از اهمیت دوچندانی برخوردار است. اسکیپ جدید قرار است نه‌تنها جایگزین نسل قبلی، که جایگزین معنوی مدل فوکوس باشد. محصولی موفق که توانست آمریکایی‌ها را با فلسفه خودروی شهری به سبک محصولات اروپایی آشتی دهد و پس از تجربه نسبتاً ناموفق مدل اسکورت، جا پای فورد در این بخش از بازار را محکم کند.


    پوما
    دهه نود میلادی، دوران اوج خودروهای کوپه بود. کوپه‌هایی که جهان را گرفتند و در میانه دهه قبل، همه منقرض شدند. پوما یکی از این کوپه‌ها بود که توسط فورد اروپا و بر اساس پلفترم مدل محبوب فیستا و با ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی ساخته شد. پوما برخلاف نظر مثبت علاقه‌مندان و متخصصان، نهایتاً موفقیت بزرگی کسب نکرد. فورد دوباره تصمیم گرفته تا این نام را در قالب یک کراس اوور کوچک اسپرت روانه بازار کند. قرار است تا پوما جدید، برپایه پلتفرم اروپایی فیستا طراحی و ساخته شود و برپایه طراحی اسپرت و متعلقات فنی توانمند، موفقیت کسب نشده جد کوپه‌اش را جبران کند. با توجه به شواهد، برخلاف نسل اول پوما که به آمریکا صادر نشد، پوما جدید به آن‌سوی اقیانوس نیز روانه خواهد شد.


    مکوان

    پسوند مکوان برای اولین بار در سال 1969 برای یک پکیج قدرتمند ماستنگ معرفی شد و از همان زمان به یک اسطوره بدل شد. این نام از زمان کنار رفتن نسل چهارم ماستنگ در سال 2004 با خط تولید خداحافظی کرده است. اما بر اساس خبرهای منتشرشده، فورد می‌خواهد یک کراس اوور اسپرت الکتریکی، با الهام از طراحی نسل کنونی ماستنگ و با نام مکوان راهی بازار کند. این خودرو که قرار است با محصولات اسپرت جدید رقبای اروپایی سرشاخ شود، تمام توانمندی‌های فورد درزمینهٔ خودروهای الکتریکی را به حریفان نشان خواهد داد. مکوان جدید ممکن است علاوه بر این، محک فورد برای جایگزینی ماستنگ با محصولی الکتریکی و یا حتی یک کراس اوور باشد. هرچند با توجه به سمبلیک بودن ماستنگ، این احتمال در آینده نزدیک منتفی است.


    برانکو

    فورد برانکو یک شاسی‌بلند توانمند و قلچماق بود که در دهه‌های شصت تا نود میلادی و در پنج نسل، توانست بسیار موفق ظاهر شود. معمولاً برانکو برپایه پلتفرم وانت‌بارهای تنومند فورد ساخته می‌شد و احتمال آن می‌رود نسل جدید نیز چنین ساختاری داشته باشد. گسترش روزافزون محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها، سبب شده تا فورد بالاخره تصمیم به بازگشت برانکو بگیرد. قبلاً یک‌بار و در میانه دهه اول قرن بیست و یکم، چنین تصمیمی اتخاذشده بود و حتی یک مدل مفهومی نیز در سال 2004 رونمایی شد. قرار است تا برپایه طراحی برانکو، یک بچه برانکو نیز بر اساس پلتفرم اسکیپ جدید ساخته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو