فونیکسریمکسبهتام

هیوندای با تغییرات ظاهری و فنی، نسل جدید کامیون Xcient را معرفی کرد

لژیونر کره‌ای

عصر خودرو -هیوندای که تا دهه نود میلادی برند چندان خوش‌نام و مطرحی در خودروسازی نبود، امروزه به یکی از بزرگ‌ترین و کیفی‌ترین سازندگان خودروهای سواری تبدیل‌شده است و با برنامه‌هایی که این شرکت برای حضور در بازار سنگین‌وزن‌های اروپا و دیگر نقاط دنیا دارد، باید به‌زودی منتظر موفقیت‌های این شرکت در رده خودروهای تجاری نیز باشیم.

لژیونر کره‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای
  • لژیونر کره‌ای

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، هیوندای تراگو Xcient در حال حاضر با یک فیس لیفت در نسل سوم خودش حضور دارد که با نصب پیشرانه یورو6 بر روی این خودرو، مشکلی برای حضورش در بازار اروپای غربی نیز وجود نخواهد داشت.
تولد تراگو Xcient :

هیوندای درحالی‌که سنگین ساز توانایی در ساخت کامیون‌ها و کشنده‌های جاده‌ای با نسل اول محصولاتش به‌حساب نمی‌آید، با تصمیمی که برای حضور در بازارهای گسترده‌تر بین‌المللی برداشت، سری کامیون‌های Xcient را که نسل دوم سری Trago محسوب می‌شوند را در سال 2013 روانه بازار کرد. حال این کامیون که تغییرات ظاهری گسترده‌ای نسبت به سری اول تراگو داشت، با یک تغییر چهره نه‌چندان سنگین قرار است تا وارد بازارها شود تا به این شکل جایگاه هیوندای نیز بیش‌ازپیش تقویت شود. قابل‌ذکر است که هیوندای هنوز نتوانسته است به بازارهای اروپا مرکزی و غرب راه پیدا کند که یکی از دلایل این عدم موفقیت در نبود پیشرانه‌های یورو6 در کامیون‌های این شرکت بود که در نسخه جدید این کامیون که نام Xcient Pro شناخته می‌شود، این مشکل نیز برطرف شده است.

نسل جدید تراگو :

به گفته کارشناسان می‌توان طراحی این خودرو را چه در داخل کابین و چه خارج آن، با ساخته‌های هفت شرکت بزرگ اروپایی مقایسه کرد که طراحی دگرگون‌شده جلوپنجره این خودرو، به زیبایی و به‌روز شدن آن، کمک شایانی کرده است. ضمن این‌که قرارگیری موتور یورو6  به حجم 12.7 لیتر با 540 اسب بخار قدرت و 2700 نیوتن‌متر گشتاور در کنار بهره‌مندی آن از گیربکس‌های ساخت ZF باقابلیت بررسی مسیر پیش رو به کمک سیستم GPS که امروزه در پیشرفته‌ترین کامیون‌های اروپایی دیده می‌شود، آن را در جایگاه خوبی در برابر رقبایش قرار خواهد داد. در نسل جدید این کامیون، امکان انتخاب حالت بدون بار نیز وجود دارد که منجر به کاهش توان تولیدی پیشرانه و درنتیجه پایین آمدن مصرف سوخت و آلاینده‌های آن خواهد شد.
در این خودرو هم‌چنین هشدار عبور از خطوط جاده، تنظیم فاصله با خودروهای جلو، وجود مانع در نقاط کور و ترمز اضطراری همچون خودروهای اروپایی به چشم می‌خورد. اما شاید بتوان جالب‌ترین سیستم قرارگرفته بر روی این خودرو را در نرم‌افزار Blue Link مشاهده کرد که با نصب بر روی گوشی، می‌توان اقدام به روشن و خاموش کردن پیشرانه، تنظیم هوای داخل کابین، بررسی اطلاعات کامپیوتر خودرو، قفل‌کردن و باز کردن درب‌ها، فلاشر و بوق و... کرد. فرمان این خودرو مثل بسیاری از سواری‌های این شرکت دارای گرم‌کن است و جدا از یک مانیتور 7 اینچی برای نمایش اطلاعات خودرو، یک نمایشگر 8 اینچی نیز برای سیستم چندرسانه‌ای آن در نظر گرفته‌شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط