فونیکسریمکسبهتام

بهره برداری از متروی پرند در نیمه اول سال ۹۹

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه املاک پرند برای ساخت مترو در حال واگذاری است، گفت: اگر کارها بر اساس برنامه پیش برود در شش ماه نخست سال ۹۹ متروی پرند آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره برداری از متروی پرند در نیمه اول سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران در ارتباط با مشکل مخاطبان فارس من مبنی بر نبود مترو در پردیس، شهریار، اندیشه، مارلیک، فردیس و ملارد و پرند ... اظهار داشت:‌قطار حومه‌ای طی سنوات اخیر بنا بر تصمیم دولت از متروی تهران گرفته شده و شرکتی برای قطارهای حومه‌ای در حال تأسیس است که زیرمجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

    وی با تأکید بر اینکه متروی تهران یک مسؤولیت قانونی در قبال متروی شهرهای مجاوز همچون پردیس، ورامین، شهریار و... ندارد، گفت: البته به لحاظ قانونی، متروی تهران موضوع متروی پرند را برعهده داشته و این مترو درحال احداث است، چرا که پرند ادامه خط فرودگاه حضرت امام(ره) است و از خط یک منشعب می‌شود.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران گفت: فاصله خط یک تا پرند 50 کیلومتر است که طی سنوات گذشته 31 کیلومتر آن افتتاح شده و از فرودگاه امام(ره) تا پرند 19 کیلومتر باقی مانده که 65 درصد این میزان پیشرفت فیزیکی داشته است.

    امام با اشاره به اینکه بودجه مترو دولتی است و میزان ناچیزی در قبال هزینه احداث واریز می‌شود، گفت:‌در سال 97 با تدبیر استاندار وقت، آقای مقیمی، قرار شد املاکی از شهر جدید پرند به پیمانکاران ارائه شود، ولی هنوز این مسئله رخ نداده است.

    وی گفت:‌اگر ملک به اندازه کافی به پیمانکاران ارائه دهند، نهایت تا شش ماه نخست سال 99 متروی پرند نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

    امام خاطرنشان کرد: برای اینکه یک لاین حرکتی قطار را راه‌اندازی کنیم، 350 میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی هنوز در مراحل اداری برای واگذاری این املاک هستند که البته به تدریج املاک معرفی شده ولی باید به نقدینگی تبدیل شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو