فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن :

مجلس نقش شورای رقابت در قیمت‌گذاری را پررنگ کرد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس نقش شورای رقابت را پررنگ کرد، گفت: در صورتی که واردات خودرو آزاد شود خودروسازان داخلی نیز ناگزیرند وارد میدان رقابت شوند.

مجلس نقش شورای رقابت در قیمت‌گذاری را پررنگ کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نامه سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جهانگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر ضرورت ورود شورای رقابت به گردونه قیمت‌گذاری خودرو، گفت: براساس قانون شورای رقابت باید به فرآیند قیمت گذاری در بازار انحصاری ورود کند.

    بازار خودرو پس از ممنوعیت واردات انحصاری شد

    نماینده مردم تربیت حیدریه،مه لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودرو در ایران انحصاری شد در نتیجه شورای رقابت باید در روند قیمت گذاری این کالا ورود کند. در صورتی که این شورا در قیمت گذاری ورود نکند سیستم به سمت قیمت‌گذاری Cost-plus pricing می‌رود.

    وی اظهار کرد: در قیمت‌گذاری Cost-plus خودروسازان، قیمت تمام شده محصول تولیدی را همراه با سود مشخصی به عنوان قیمت نهایی اعلام می‌کنند.

    شورای رقابت در قیمت‌گذاری به قیمت تمام شده اعلامی از سوی خودروسازان توجهی نمی‌کند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه قیمت گذاری شورای رقابت، گفت:  در وهله نخست این شورا قیمت واقعی یک کالا را مشخص کرده و به قیمت تمام شده اعلامی از سوی خودروسازان توجهی نمی‌کند چراکه ممکن است خودروسازان هزینه‌های بالاسری زیادی داشته باشند یا نحوه تامین قطعات برای آنها هزینه‌های مازاد ایجاد کند در نتیجه قیمت تمام شده خودرو بیش از میزان واقعی شود.

    باید بر قیمت خودرو کنترل دقیقی وجود داشته باشد تا خودروسازان با اصلاح سیستم داخلی به قیمت واقعی تعیین شده از سوی شورای رقابت نزدیک شوند

    مردم نباید تاوان هزینه‌های سربار و نیروی انسانی مازاد خودروسازی را بپردازند

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مردم نباید تاوان هزینه‌های سربار و نیروی انسانی مازاد خودروسازی را بپردازند، خاطرنشان کرد: باید بر قیمت خودرو کنترل دقیقی وجود داشته باشد تا خودروسازان با اصلاح سیستم داخلی به قیمت واقعی تعیین شده از سوی شورای رقابت نزدیک شوند.

    آزاد شدن واردات خودروخودروسازان را ناگزیر به رقابت می‌کند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازارهای غیرانحصاری رقابت وجود دارد، ادامه داد: در صورتی که واردات خودرو آزاد شود خودروسازان داخلی نیز ناگزیر به وارد میدان رقابت شوند در این شرایط نیازی به ورود شورای رقابت نیست.

    باستانی تصریح کرد: در یکی از مواد قانون ساماندهی صنعت خودرو مجلس مقرر کرد؛ شورای رقابت به بازارهای انحصاری ورود کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تفسیر مجلس از ماده مذکور ورود شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری است به این معنا که خودروسازان قیمت خودروی تولید و سود خود را اعلام می‌کنند اما رقم نهایی توسط شورای رقابت تعیین می‌شود. مجلس نقش شورای رقابت را پررنگ کرد در صورتی که نیاز به تفسیر باشد در مجلس این الحاقیه را تفسیر می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو