فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری:

۱۵۰هزار دستگاه از تاکسی های کشور فرسوده هستند

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر ۱۵۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

۱۵۰هزار دستگاه از تاکسی های کشور فرسوده هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور تا پایان امسال به 192 هزار تاکسی می‌رسد و در سال 1400 تعداد تاکسی‌های فرسوده به 243 هزار دستگاه خواهد رسید.

    وی در مورد جزئیات نوسازی 10 هزار تاکسی در سال 98، تصریح کرد: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال 95 به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز  ، در ابتدای سال 97 تعداد 62 هزار و 500 دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و تنها 1500 دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهم‌نامه نوسازی 10 هزار تاکسی را با شرکت خودروساز (ایران خودرو) منعقد کردیم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

    وی گفت: این طرح برای نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده درنظرگرفته شده است که تاکنون 62 هزار و 500 دستگاه تاکسی نوسازی شده و امسال نیز 10 هزار تاکسی در دستورکار قرار گرفته است.

    ضامنی اعلام کرد: طرح دیگری داریم و با توجه به نوسانات قیمتی خودرو، به مالکان تاکسی‌ها اجازه داده‌ایم خودروی دست‌دوم خریداری کنند ، رنگ و پلاک خودروی تاکسی را به خودروی جدید منتقل می‌ شود که با این اقدام می‌توان در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پیش رفت.

    وی درباره تسهیلات ارائه شده به تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: در طرح گذشته 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 16 درصد پرداخت و 5 میلیون تومان نیز لاشه خودرو خریداری می‌شد ، راننده تاکسی نیز با 8 میلیون تومان می‌توانست خودرو را تحویل بگیرد ولی در حال حاضر با قیمت دو برابری خودرو مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه به دنبال تسهیلات 40 میلیون تومانی با نرخ مصوب و خرید لاشه خودرو با 7 میلیون تومان هستیم ، افزود: در این صورت راننده باید حدود 20 میلیون تومان برای تحویل خودرو پرداخت کند ، معتقدیم این رقم بالایی برای رانندگان است و از سوی دیگر نمی‌توانیم تسهیلات بانکی را افزایش دهیم چرا که بازپرداخت آن با مشکل مواجه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو