فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

۲۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

۲۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون اظهار داشت: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را ثبت می‌کنند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری 22 میلیون و 526 هزار و 343 وسیله نقلیه بوده است.

    پیرنون تصریح کرد: همچنین مجموع آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها 17 میلیون و 607 هزار و 713 تردد معادل 78.1 درصد کل تردد استان بوده که بیشترین میزان ترافیک در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به تاریخ 13 اردیبهشت ماه است که در این روز آزاد راه قزوین به کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد 125 هزار و 321 وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآورشد: از مجموع تردد شمارش شده استان تعداد 3 میلیون و 375 هزار تردد معادل 15 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

    پیرنون گفت: محور قدیم قزوین به رشت و بالعکس با 143 هزار و 786 وسیله (معادل 49.5 درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک که تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند را شامل می‌شود در راه‌های مواصلاتی استان معادل 531 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون اظهار داشت: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه، مربوط به آزاد راه قزوین به کرج با 2 هزار و 162 وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است.

    وی متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را 86 کیلومتر و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 70 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه 102 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه رشت به قزوین بوده است.

    بگفته پیرنون در ماه گذشته 20 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف هم رعایت نشدن فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین به کرج با 673 هزار و 774 وسیله نقلیه معادل 42 درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو