فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور :

قیمت لاشه سمند اعلام شد

خبر خوش برای رانندگان تاکسی

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که این عدد تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

قیمت لاشه سمند اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، اظهار داشت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن ماه سال 94 به صورت یک طرح ملی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف آغاز شد.

    سال 97 تعداد 62500 دستگاه تاکسی نوسازی شد

    ضامنی ادامه داد: روند اجرایی این طرح تا ابتدای سال 97 بسیار خوب بود و تعداد 62500 دستگاه تاکسی نوسازی شد که این عدد یک رکورد در حوزه اسقاط خودروی فرسوده محسوب می‌شود. اما به واسطه مشکلاتی که در حوزه تولید خودرو پیش آمد شرکت خودروساز به تعهداتش عمل نکرد و در سال 97 تنها 1500 دستگاه تاکسی فرسوده، نوسازی شد.

    10 هزار تاکسی فرسوده در سال 98 نوسازی خواهند شد

    وی ادامه داد: خوشبختانه امسال روند نوسازی کمی بهتر شده و یک تفاهم نامه با شرکت ایران خودرو منعقد شده است که براساس آن 10 هزار تاکسی فرسوده در سال 98 نوسازی خواهند شد.

    وی با بیان اینکه این طرح برای نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده پیش بینی شده بود، افزود: توقف روند نوسازی در سال گذشته باعث شد تا با انباشت تعداد زیادی تاکسی فرسوده مواجه شویم، که در حال حاضر این عدد به 150 هزار دستگاه رسیده است.

    وی افزود: تعداد تاکسی‌های فرسوده تا پایان سال به 192 هزار دستگاه می‌رسد و اگر اقدام مناسبی در راستای نوسازی صورت نپذیرد، این عدد تا سال 1400 به 243 هزار دستگاه خواهد رسید.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: با اشاره به اینکه 10 هزار تاکسی فرسوده‌ای که در سال 98 نوسازی خواهند شد، تنها 7 درصد از انباشت فرسودگی است، بیان داشت: یکی از راهکار‌هایی که در راستای تسریع روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در دستور کار قرار دادیم استفاده از تاکسی‌های برگشتی است.

    وی در خصوص تاکسی‌های برگشتی گفت: در این فرآیند ما به مالکان تاکسی‌های فرسوده اجازه می‌دهیم تا از خودرو‌های کارکرده‌ای که حداکثر سه سال پیمایش داشته اند و از شاخص‌ها و استاندارد‌های مورد تایید شورای عالی ترافیک شهر برخوردار هستند به عنوان تاکسی استفاده کنند.

    وی افزود: در این طرح مالک خودرو با اسقاط تاکسی فرسوده خود می‌تواند رنگ و پلاک تاکسی اسقاطی را به این خودروی جدیدی که خریداری کرده است، منتقل کند.

    ضامنی سومین راهکار موثر در نوسازی تاکسی‌های فرسوده را استفاده از ظرفیت واردات خودرو است و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق دولت بتوانیم تعدادی از خودرو‌هایی که مناسب تاکسیرانی است را با یارانه‌هایی که برای این بخش وجود دارد وارد کنیم.

    وی با بیان اینکه در طرح قبلی مبلغ 20 میلیون تسهیلات با سود16 درصد در اختیار رانندگان قرار می‌گرفت، گفت: در گذشته 5 میلیون هم برای لاشه پرداخت می‌شد و راننده با 8 میلیون تومان می‌توانست خودرو را تحویل بگیرد. اما در شرایط کنونی با افزایش حدود دو برابری قیمت خودروها، پیگیر تسهیلات 40 میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای افرادی که متقاضی خرید نقدی هستند این امکان فراهم است تا تاکسی خودرو را بدون معطلی نوسازی کنند.

    قیمت لاشه خودرو‌ها نیز در شرایط فعلی حدود 7 میلیون تومان خواهد بود

    وی تصریح کرد: قیمت لاشه خودرو‌ها نیز در شرایط فعلی حدود 7 میلیون تومان خواهد بود که با مبلغ 40 میلیون تسهیلات، راننده‌ها باید برای خودروی پژو 20 میلیون و برای سمند حدود 30 میلیون تومان پرداخت نمایند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو