فونیکسریمکسبهتام

دستیار ویژه وزیر صنعت اعلام کرد:

به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود

عصر خودرو- دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو سایپا و ایران خودرو گفت: هفته گذشته بخشی از قطعات خودروهای انبار شده سایپا و ایران خودرو تأمین شد و به زودی علاوه برعرضه تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌شود.

به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: به نمایش گذاشتن قطعات وارداتی مورد نیاز برای استارت‌آپ ها، صنعتگران، متخصصان، جوانان، صاحبان کارخانه‌هایی که در این حوزه‌ها مشغول هستند و… همه را پای کار می‌آورد و توان تولید داخل را افزایش می‌دهد.

    وی بیان کرد: در کشور توان طراحی، ریخته‌گری، ماشین افزار و تأمین مواد اولیه مورد نیاز را داریم. درواقع تمام قطعاتی که در این نمایشگاه وجود دارد را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم. پیش از این هم می‌توانستیم این قطعات را تولید کنیم، اما غفلت کردیم.

    نجفی با اشاره به مردم، صنعتگران و متخصصین گفت: اینجا یکی از سنگرهای خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی است. اینجا یکی از سنگرهایی است که باید با تمام توان و آرایش نظامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بایستیم و کار کنیم. جوانان کشور در مدت کمی که این نمایشگاه‌ها دایر شده است برای تولید داخل پای کار آمده‌اند.

    وی ادامه داد: باید مشکل قطعه‌سازان مشکل خود ما باشد. امروز در کشور مدیران و کارشناسانی می‌خواهیم که به این مملکت عشق داشته باشند و در همراهی کردن صنعتگران کوتاهی نکنند.

    دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان آمده است، تصریح کرد: دشمن برای جنگ اقتصادی نیرو می‌چیند. مدیران سایپا و ایران خودرو فرماندهان این جنگ هستند و ما باید با تمام توان به آن‌ها کمک کنیم.

    نجفی ادامه داد: 4,000 میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه‌سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگی‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. می‌توانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش می‌کنیم آن‌ها هم ما را همراهی می‌کنند.

    وی تصریح کرد: حدود 140 هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودروها تکمیل می‌شوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از 2000 خودرو عرضه می‌کنند و این نشان دهنده تلاش آن‌ها است.

    مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار می‌دهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. همه اعم از مسئولان، رسانه‌ها، مردم، فضای مجازی و… باید هم سو شوند. در زمان هشت سال دفاع مقدس با دست‌های خالی کارهای زیادی انجام دادیم، امروز هم می‌توانیم. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از 90 درصد از قطعات وارداتی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم.

    نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط می‌شود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایه‌ای شدن خودرو، دلال‌ها و حتی فضای مجازی مربوط می‌شود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو