فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه مپنا:

تولید برق ایران توان تامین نیاز شارژ خودروهای برقی را دارد

عصر خودرو- مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به وجود ۸۰ هزارمگاوات نیروگاه تامین کننده برق در کشور گفت: اکنون برای شارژ خودروهای برقی مشکلی نداریم و تولید برق در کشور توان تامین نیاز این نوع خودرو ها را خواهد داشت.

تولید برق ایران توان تامین نیاز شارژ خودروهای برقی را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عباس علی آبادی   افزود: زیرساخت‌های کشور در بخش برق توسعه خوبی یافته است و هرکجا نقطه ضعفی باشد در برق این نقطه ضعف بسیار کم است به گونه‌ای که اکنون 80 هزار مگاوات نیروگاه در دست بهره برداری داریم و 20 هزار مگاوات هم در حال ساخت است و این در حالی است که جمعیت کشورمان 80 میلیون نفر است.

    وی ادامه داد: اکنون وضعیت برق در کشورهای همسایه مانند پاکستان به گونه‌ای است که با داشتن 200 میلیون جمعیت 20 هزار مگاوات برق و کشور عراق نیز با 40 میلیون جمعیت حدود 14 هزار مگاوات برق تولید می کند.

    علی آبادی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 20 هزار مگاوات برق مازاد داریم که به راحتی می‌تواند برای شارژ خودروهای برقی استفاده شود.

    مدیرعامل گروه مپنا تعداد خودروها و ایستگاه شارژ خودروهای برقی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: تا زمانی که زیر ساخت نباشد خودرو نمی‌تواند برقی شود، باید زیرساخت باشد که خودرو برقی هم تولید شود بر این اساس گروه مپنا همزمان هم خودرو برقی تولید کرد و هم زیرساخت ایجاد کرد.

    وی ادامه داد: اثر این دو در کنار هم به کاهش مصرف سوخت و نیز کاهش آلودگی هوا خواهد انجامید و از همه مهم‌تر شغل برای جوانان ایجاد می‌کند زیرا همه تجهیزات ساخت داخل هستند و علاوه برآن درآمدکشور را افزایش خواهد داد و اینها ضرورت احداث این ایستگاه است.

    علی آبادی افزود: راه اندازی ایستگاه شارژ خودرو برقی سبب کاهش مصرف سوخت به نصف مصرف کنونی شده و به جای مصرف بنزین از گاز طبیعی استفاده می‌کند. می‌توان از گاز طبیعی میدان مشترک با کشورهمسایه استفاده کرد ضمن اینکه الان سالانه 300 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید می‌شود این گاز را اگر صادر نکنیم می‌توان مانند بنزین در خودروها استفاده کرد این همانند پروژه سی. ان. جی است با این تفاوت که خطر کمتری هم دارد برق است.

    مدیرعامل گروه مپنا گفت: به دلیل همین اثرات مطلوب است که استفاده از خودرو برقی در جهان رو به توسعه است. ما نیز بایداز جهان عقب نمانیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

    وی درباره اثر آن در زمان اوج مصرف برق در کشور و اینکه در این زمان تولید برق کم می‌آورد ادامه داد: به این دلیل است که قیمت برق در کشورمان مانندبنزین ارزان است بنابراین اسراف می‌کنیم که نتجیجه آن می‌شود مصرف بیش از حد اما در زمان اوج مصرف می‌توان ایستگاه‌ها را از مدار خارج کرد.

    علی آبادی افزود: زمان اوج مصرف کشور تنها 200 ساعت در 8 هزار و 760 ساعت سال است بنابراین می‌توان این در پیک ایستگاه‌ها را خاموش کرد.

    قیمت شارژ خودرو برقی ناچیز است

    مدیرعامل گروه مپنا در باره قیمت شارژ خودرو گفت: اگر قیمت برق که اکنون برای مردم در مصارف خانگی حدود 50 تا 60 تومان است در ایستگاه شارژ خودرو برقی به 200 تومان برسد برای هر 100 کیلومتر هزارتومان هزینه شارژ با قیمت برق 200 تومانی است. این درحالی که برای رانندگی با بنزین ارزن برای 100 کیلومتر باید 10 هزارتومان پرداخت کرد.

    وی هزینه شارژ خودروهای برقی را بسیارمناسب و اقتصادی برای کشور دانست.

    علی آبادی از مراجعه خودرو سازها به این گروه خبرداد و در عین حال گفت: بنا نداریم که بدنه خودرو بسازیم آنها خودرو می‌سازند ما تنها باطری موردنیاز برای آنها تولید می‌کنیم مگر اینکه استقبال نباشد و خود وارد شده و به تولید خودرو پرداخته می‌شود.

    مدیرعامل گروه مپنا در باره بازار هدف افزود: بازار اول این گروه منطقه و آنجایی است که قیمت بنزین واقعی است هرجا قیمت بنزین واقعی باشد بازار بهتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو