فونیکسریمکسبهتام

بیکاری ۷ هزار کارمند در صنایع خودروسازی آمریکا !

عصر خودرو- دو خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد تحت تأثیر کاهش شدید میزان فروش در بازارهای کلیدی و توسعه خودروهای برقی و پاک اعلام کردند که بالغ بر ۷ هزار شغل را تعدیل نیرو کرده اند.

بیکاری ۷ هزار کارمند در صنایع خودروسازی آمریکا !
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از  ایسنا، به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی در جهان متحمل تغییر و تحولات بسیاری شده‌اند که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو تحت تأثیر دلایلی متعددی همچون تشدید و تداوم جنگ تجاری چین و آمریکا، افزایش محبوبیت و ترغیب کاربران به استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و کاهش میزان فروش و سودآوری قرار گرفته‌اند و به منظور جلوگیری از روند کاهشی درآمدزایی و کمک به شکوفایی اقتصادی خود نخستین کاری که معمول و متداول برای انجام است، تعدیل نیروهای استخدامی آنهاست.

    حالا آمارها نشان می‌دهد که فورد و جنرال موتورز به عنوان دو شرکت خودروسازی بزرگ فعال در ایالات متحده آمریکا بالغ بر هفت هزار نفر از کارمندانش را اخراج خواهد کرد که از این تعداد، 2300 نفر از آنها در کارخانه‌های مستقر در خاک آمریکا فعالیت کرده و مشغول به کارند.

    بر اساس گزارش فاکس بیزینس، شرکت فورد در همین راستا اعلام کرده است که تصمیم گرفته حدود 10 درصد از نیروهای انسانی خود را تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی اخراج خواهد کرد تا بتواند خود را از پرداخت سالانه 600 هزار میلیون دلار حقوق و مزایا نجات دهد.

    جیم هکت، مدیرعامل فورد به تازگی با انتشار و ارسال ایمیلی به کارکنان خود خاطرنشان کرده است که این تعدیل نیرو شامل مدیران رده بالای شرکت نیز می‌شود و فورد را از خطر ورشکستگی و کاهش شدید درآمدزایی و سودآوری رها خواهد کرد.

    وی در ادامه این نامه این چنین نوشت: ما باید به منظور افزایش سودآوری، موفقیت و شکوفایی اقتصادی خود، از بروکراسی خود بکاهیم، به توانمندسازی مدیران بخش‌های مختلف بپردازیم، بر روی موارد موفقیت‌آمیز و خط تولیدهای پر بازده تمرکز کنیم و تا جای ممکن هزینه‌های احتمالی شرکت را کاهش دهیم.

    این تعدیل نیروی گسترده فورد و جنرال موتورز در حالی اتفاق می‌افتد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تاکید زیادی بر افزایش نرخ اشتغال در صنایع خودروسازی داشت و از آنها مکرراً درخواست کرده بود که به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. چندی پیش بود که ترامپ با راه انداختن سلسله توئیت‌هایی اعتراض‌آمیز از عملکرد نه چندان موفقیت‌آمیز خودروسازان آمریکایی بخصوص جنرال موتورز و عدم دست‌یابی به اهداف اشتغالزایی وی، انتقادات شدیدی کرد.

    مدیرعامل فورد همچنین اعلام کرده است که به زودی 20 درصد از مدیران سطح بالای خود را نیز حذف خواهد کرد که البته بیشتر این تعدیل نیروها در کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و روسیه اتفاق خواهد افتاد.

    فورد برخلاف اقدام جنرال موتورز برای اخراج کارمندانش به آنها چند روز فرصت داده تا با کارخانه خداحافظی کرده و کارهای موردنظر خود را در این مهلت کوتاه به انجام برسانند. به عقیده کارشناسان، به نظر می‌رسد این اقدام فورد بسیار محترمانه تر از اقدام سریع و ناگهانی جنرال موتورز بوده که از آنها خواسته بود هرچه سریع‌تر محل کار خود را ترک کنند.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    همین افزایش محبوبیت و استقبال از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست کافیست تا تمرکز خودروسازان موفق و مشهور در جهان را به سمت و سوی تولید و توسعه چنین محصولاتی منعطف کند تا سهم بزرگی از بازارهای کلیدی در جهان نظیر چین، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو