فونیکسریمکسبهتام

نسل جدید کامیون کوئستر از سوی UD trucks معرفی شد:

فرزندخوانده جدید ولوو

عصر خودرو- حضور در بازارهای متنوع بین‌المللی از مهم‌ترین اهداف شرکت‌های خودروسازی است که در این زمینه سعی می‌کنند به‌جای حضور یک‌جانبه، از طریق شرکت‌های قدیمی همان بازارها به این هدف دست پیدا کنند.

فرزندخوانده جدید ولوو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ،  در این راه شرکت‌های بزرگ اقدام به خرید و یا همکاری با شرکت‌های محلی همان منطقه و بازار می‌کنند که یکی از این موارد، حضور ولوو از طریق نیسان دیزل ژاپن در بازارهای شرق و جنوب شرقی آسیاست. این مجموعه به‌تازگی نسل جدید کشنده خود یعنی کوئستر را معرفی کرده‌اند.
    آشنایی با UD :
    ریشه تأسیس شرکت کامیون و اتوبوس‌سازی UD trucks به سال 1935در ژاپن بازمی‌گردد. این شرکت درواقع همان نیسان دیزل است که از سال 2007 از زیرمجموعه‌های گروه ولوو شد و از سال 2010 به UD تغییر نام داد تا ولوو با این ترکیب جدید بتواند در بازارهای بین‌المللی با یک محصول ارزان‌قیمت‌تر حضور پیدا کند. این شرکت در سال‌های اخیر و پس از همکاری دانگ فنگ با نیسان و ولوو، با استفاده از اتاق سری KL دانگ فنگ اقدام به معرفی محصول جدید خود به نام کوئستر کرده است که البته این خودرو در بازار ژاپن فروخته نمی‌شود.

    در جستجوی موفقیت :
    کوئستر نام محصول استراتژیک UD است که به معنی جستجوگر بوده و از زمان معرفی در سال 2013 تا امروز نیز بی‌ارتباط با نام خود عمل‌نکرده است و توانسته موفقیت‌های خوبی در بازارهای کشورهای درحال‌توسعه داشته باشد. شرکت UD اقدام به معرفی سری جدید این خودرو کرده است که هرچند در ظاهر با سری قبلی تفاوت‌هایی ندارد اما سعی شده است تا با بهینه‌سازی‌های فنی و پیشرانه آن به مصرف سوخت کمتر و اقتصادی‌تری و البته راحتی و ایمنی بالاتری برسد. این خودرو همچون سری قبلی با 8 شاسی و کاربری مختلف در مدل‌های دو محور 2×4 تا چهار محور 4×8 عرضه می‌شود که از این نظر طیف کاری نسبتاً گسترده‌ای خواهد داشت. اما نسل جدید برای داشتن مصرف سوخت کمتر به گیربکس خودکار AMT نیز مجهز شده است که این گیربکس 12 سرعته در کنار سه گیربکس دیگر که 6 سرعته دستی، 9 سرعته و 12 دنده دستی هستند قرار دارد تا خریدار بتواند بسته به نیاز خود یک گیربکس کارآمد را سفارش دهد. ضمن این‌که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز برای تناژهای سبک‌تر این خودرو در نظر گرفته‌شده است. پیشرانه‌ها در دو نوع 8 لیتری و 11 لیتری از 280 تا 440 اسب بخار قدرت خروجی دارند و دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 و 4 هستند و بالاترین میزان گشتاور تولیدی آن‌ها نیز به 2هزار نیوتن‌متر می‌رسد. اما از دیگر ویژگی‌هایی که برای نسل جدید این خودرو با توجه به عدم‌تغییر در طراحی کابین ذکرشده است، راحتی بیشتر راننده در حین کار و خصوصاً مسافت‌های بلند است که با توجه به اشتراک فنی اتاق این خودرو با محصولات دانگ فنگ سری KL کمی عجیب به نظر می‌آید. در بحث ایمنی این کشنده به ریتاردر هیدرولیکی مجهز شده است که بسته به سفارش خریدار نصب خواهد شد تا ازنظر قدرت توقف جای بحثی باقی نگذارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط