فونیکسریمکسبهتام

روایت یک جاده مهم؛

کریدوردامغان-جندق روزنه امیدی برای کاهش تصادفات

عصر خودرو- احداث باند دوم محور مواصلاتی دامغان- جندق کریدور شمال به جنوب کشور حدفاصل بندر امیرآباد در استان مازندران را به بندر عباس متصل می‌کند لذا دارای اهمیتی اقتصادی، تجاری و ترانزیتی است.

کریدوردامغان-جندق روزنه امیدی برای کاهش تصادفات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  احداث باند دوم محور مواصلاتی دامغان- جندق مورد حمایت دولت‌های قبل و همچنین دولت کنونی بوده اما نقطه عطف این طرح ملی سال گذشته و در جریان سفر هیئت دولت دوازدهم به استان سمنان شکل گرفت که در آن بر انجام هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید شد.

    امروز بیش از هر زمان آرزوی مردم دامغان نزدیک به تحقق است چرا که احداث و تکمیل این پروژه در دو قطعه جداگانه طراحی و پیش بینی شده است تا شاهد کاهش تصادفات که یکی از عوامل اصلی احداث این پروژه مهم و حیاتی نیز محسوب می‌شود، باشیم.

    احداث باند دوم دامغان- جندق کریدور شمال به جنوب کشور در واقع در مسیر خود بندر امیرآباد در استان مازندران را به بندر عباس در جنوب کشور متصل می‌کند، این طرح علاوه بر تسهیل در عبور و مرور و گردشگری، در رونق حمل و نقل نیز تأثیر فراوان دارد و از سویی روزنه امیدی برای کاهش تصادفات نیز محسوب می‌شود.

    احداث باند دوم دامغان- جندق برنامه راهبردی وزارت راه

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور درباره احداث باند دوم محور دامغان - جندق به خبرنگار مهر می‌گوید: احداث باند دوم محور دامغان- جندق یک پروژه ملی بوده و از جمله برنامه‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌آید که با اختصاص اعتبارات لازم این پروژه در دو قطعه جداگانه و با انتخاب پیمانکار دنبال و پیگیری می‌شود.

    خیرالله خادمی معتقد است: برای اجرای عملیات قطعه نخست پروژه دو باند شدن محور دامغان- جندق 64 میلیارد تومان اعتبار و با انتخاب پیمانکار بخش خصوصی و به طول 55 کیلومتر در کنار تعیین کارگاه رسماً آغاز شد همچنین وزیر سابق راه و شهرسازی دولت دوازدهم نیز از اجرای این پروژه بازدید داشته و بر تکمیل آن تاکید کرده است.

    وی می‌افزاید: 270 کیلومتر از محور مواصلاتی دامغان- اصفهان در حوزه استحفاظی شهرستان دامغان قرار دارد که در سال 93 بر اساس تقسیمات کشوری ابلاغ شده وزارت راه و شهرسازی 50 کیلومتر از محور دامغان- اصفهان در حوزه استحفاظی استان اصفهان به شهرستان دامغان ملحق و به میزان راه‌های این شهرستان افزوده شد.

    15 درصد تصادفات استان سمنان در محور دامغان- جندق

    استاندار سمنان نیز با اشاره و تاکید بر تکمیل باند دوم دامغان- جندق و پیگیری جدی مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان و وزارت راه و شهرسازی در تأمین و اختصاص به موقع اعتبارات به این پروژه ملی، گفت: سالانه بیش از 15 درصد از تصادفات جرحی و منجر به فوت در محورهای مواصلاتی برون شهری استان سمنان در جاده کویری دامغان- جندق به وقوع می‌پیوندد.

    علیرضا آشناگر افزود: سالانه 45 میلیون خودرو از محورهای استان سمنان در حال تردد و عبور هستند که می‌طلبد به جاده‌های استان بیشتر توجه و بر رفع نواقص موجود همت داشته باشیم تا از وقوع تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای استان سمنان به ویژه محور دامغان- جندق جلوگیری کنیم.

    وی گفت: ایجاد و راه اندازی کریدور شمال به جنوب که به محور دامغان- جندق در کویر شهرستان دامغان متصل می‌شود و از پروژه‌های مهم و حیاتی استان سمنان است تلاش می‌شود با حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان سمنان این امر مهم محقق شود.

    اختصاص 450 میلیارد ریال اعتبار به کریدور شمال به جنوب

    نماینده مردم دامغان در خانه ملت با اشاره به اجرای طرح کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد به بندر عباس افزود: حمل و نقل با ایجاد و راه اندازی باند دوم محور دامغان- جندق افزایش و رونق پیدا می‌کند.

    ابوالفضل حسن بیگی تصریح کرد: تخصیص اعتبار تکمیل کریدور شمال به جنوب از دیگر پروژه‌های سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان سمنان بود که برای این منظور 450 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و کار مناقصه برای احیا این کریدور در نظر گرفته شده است.

    وی خاطر نشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم و اصلی در حوزه راه در استان سمنان احداث باند دوم محور دامغان- جندق به عنوان چهار راه طلایی است که به صورت ویژه دنبال و پیگیری می‌شود همچنین موضوع دیگری را نیز باید گفت و آن اینکه دولت دوازدهم در تکمیل این پروژه ملی نگاه ویژه دارد زیرا پروژه ملی دو باند شدن محور دامغان- جندق و کریدور شمال به جنوب از یک اهمیت خاصی برخوردار است.

    جاده دامغان- جندق یک گذرگاه ایمن و مطمئن

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز درباره محور دامغان- جندق، معتقد است این کریدور راه را برای مسافرانی که از استان اصفهان به قصد زیارت مرقد ملکوتی علی بن موسی‌الرضا (ع) طی طریق می‌کنند کوتاه کرده است.

    احسان منصور کیایی اضافه کرد: در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و درخواست نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای قطعه دوم محور دام غان- جندق پیمان اجرای این پروژه به مناقصه گذاشته و پیمانکار آن انتخاب شد.

    وی درباره الزامات ارتقای محور دامغان-جندق و اصول فنی آن، توضیح داد: ارتقا این جاده از تک باند به دو باند بوی گذرگاه ایمن و مطمئن نقش اساسی در کاهش بار ترافیکی دارد.

    37 درصد راه‌های استان سمنان در شهرستان دامغان قرار دارد

    علی اصغر مجد فرماندار با بیان اینکه 114 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قطعه دوم باند دوم محور دامغان- جندق اختصاص یافت، ابراز داشت: میزان اجرای پروژه قطعه دوم باند محور دامغان- جندق 50 کیلومتر از روستای یزدان آباد تا پایین‌تر از روستای رشم در جنوب شهرستان دامغان است که مدت زمان اجرای پروژه 42 ماه در نظر گرفته شده است.

    وی رونق اقتصادی در حوزه حمل و نقل از مهمترین مزیت‌های اجرای پروژه ملی دو باند شدن محور دامغان- جندق بیان کرد.

    قدر مسلم اینکه ایجاد این کریدور در درون استان سمنان می‌تواند اهمیت‌های فراوانی را داشته باشد چرا که این استان در مسیر شرق به غرب و کریدور حرم تا حرم نیز قرار دارد از سوی دیگر بارانداز شمال شرق کشور نیز محسوب می‌شود در نتیجه ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال آن به کریدور شرق به غرب می‌تواند یک بعلاوه بزرگ ترانزیتی، صادراتی و حمل و نقلی را در این استان ایجاد کند.

    این کریدورها می‌تواند ارتقای سرمایه گذاری، جذابیت سرمایه گذاری، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی و ده‌ها مزیت دیگر را نیز برای استان سمنان به ارمغان بیاورد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو