فونیکسریمکسبهتام

ترامپ اجرای تعرفه واردات خودرو را به ۶ ماه بعد موکول کرد

عصر خودرو- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در تلاش برای فشار بر اروپا و ژاپن برای کسب امتیازات تجاری بیشتر، اعمال تعرفه واردات خودرو را به ۶ ماه بعد موکول کرد.

ترامپ اجرای تعرفه واردات خودرو را به ۶ ماه بعد موکول کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، خبرگزاری فرانسه نوشت: این تصمیم تاخیری موقت در اتفاقی است که می توانست یک تنش بزرگ در جنگ های تجاری ترامپ در چند جبهه مختلف باشد.
    تهدید ترامپ مانعی بزرگ در مقابل فعالیت اقتصادی جهان است که اختلالات گسترده ای را ایجاد می کند. سالانه صدها میلیارد دلار صرف تولید، انتقال و فروش خودرو در جهان می شود.
    ترامپ به «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا دستور داده در مدت 180 روز وی را از نتایج مذاکرات با اتحادیه اروپا، ژاپن و هر کشور دیگری که این مقام آمریکایی برای مذاکره مناسب ارزیابی می کند، مطلع کند.
    اقدام ترامپ تهدید اعمال تعرفه ها را فعلا منتفی کرده است اما کشورهای اروپایی همچنان از اقدام سال گذشته آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از این کشورها عصبانی هستند.
    تصمیم اخیر ترامپ با این حال آتش بس اعلام شده با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا را حفظ کرد. دو طرف پیش تر توافق کرده بودند دست از اقدامات خصومت آمیز تجاری بردارند و به تلاش ها در زمینه حل اختلافات در این حوزه ادامه دهند.
    اتحادیه اروپا تاکنون در واکنش به تعرفه فلزات، برخی از صادرات آمریکا از جمله موتورسیکلت،آب پرتقال و شلوار جین را مشمول تعرفه های این اتحادیه کرده است.
    «سیسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجاری اروپا در پیامی توئیتری تایید کرده که آمریکا اعمال تعرفه خودرو را به 180 روز دیگر موکول کرده است.
    وی تایید کرد که «اتحادیه اروپا خود را برای انجام مذاکره در زمینه یک توافق تجاری محدود از جمله در زمینه خودرو آماده می کند.»
    برخی از منابع تجاری این هفته در گفت وگو با رسانه ها تایید کرده بودند که ترامپ به طور موقت اعمال تعرفه خودرو را متوقف خواهد کرد؛ موضوعی که رضایت بازارهای این صنعت را که نگران تبعات اقتصادی شدید اقدام احتمالی ترامپ بودند، به دنبال خواهد داشت.
    ترامپ در پیام روز جمعه خود گفت، صنعت خودروی آمریکا به دلیل رقابت خارجی غیرعادلانه روندی نزولی را طی می کند.
    «ویلبر راس» وزیر بازرگانی در گزارشی نتیجه گرفت که کاهش سهم آمریکا در بازار خودرو روند تحقیقات، توسعه و تولید را که همگی مسائلی مهم برای امنیت ملی کشور محسوب می شوند، به خطر می اندازد.
    ترامپ با اشاره به این نتیجه گیری گزارش وزیر بازرگانی، به افزایش دوبرابری واردات آمریکا در 34 سال گذشته اشاره و اروپا و ژاپن را به ایجاد «موانعی مهم» در پذیرش صادرات آمریکا در مقابل چنین وارداتی، متهم کرد. ترامپ گفت درست در همین دوره زمانی، سهم بازار داخلی تولیدات آمریکایی از 67 درصد فقط به 22 درصد رسید.
    وی افزود: با توجه به مجموعه ای از چنین عواملی، شرایط رقابت در داخل باید با کاهش واردات تقویت شود.
    بسیاری از خودروسازان آمریکایی هشدار داده اند که جنگ جدید بر سر تعرفه ها توانایی آنها را برای صادرات محصولات ساخت آمریکا در سطح بین المللی به خطر خواهد انداخت و این عامل به خطر انداختن شغل آنها خواهد بود.
    اقدامات تجاری ترامپ در سیاست خارجی همچنین شامل توافق بر سر پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) بوده است. آمریکا و کانادا مهر ماه گذشته پس از شش ماه درباره بازنگری در این پیمان توافق کردند. این پیمان حدود 25 سال پیش منعقد اما ترامپ آن را به ضرر منافع آمریکا می دانست و خواستار خروج از آن بود.
    ترامپ بارها تهدید کرده بود که اگر اصلاحات در این پیمان صورت نگیرد از آن خرج می شود و تعرفه هایی را بر واردات دو طرف اعمال خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو