فونیکسریمکسبهتام

ماجرای پیامک‌ پرداخت عوارض آزادراه

هیچ خودرویی فعلاجریمه نشده است

عصر خودرو- معاون شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل علت ارسال پیامک اشتباه به مالکان خودروها درباره پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی را تشریح کردو گفت:کسانی که عوارض را پرداخت نکرده‌اندجریمه می شوند.

ماجرای پیامک‌ پرداخت عوارض آزادراه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، از آغاز تعطیلات نوروزی سال جاری (28 اسفند 97) طرح اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی کلید خورد. سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور 17 اسفندماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره این طرح گفته بود: پرداخت الکترونیکی عوارض از 4 آزادراه منتهی به تهران شامل آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین-رشت و کرج-قزوین-زنجان در ایام نوروز 98 آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه 98 به کلیه عوارضی‌های کشور تسری پیدا می‌کند.

    علیرغم این اعلام، بسیاری از خودروهایی که در ایام نوروز از محورهای مذکور تردد کرده بودند، به دلایل مختلف از جمله عدم نصب اپلیکیشن مربوطه موفق به پرداخت الکترونیکی عوارض خود نشدند. به همین دلیل مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی - برای مالکان خودروهایی که از 28 اسفند سال گذشته تا 10 اردیبهشت از آزادراه‌های مورد نظر تردد کرده بودند- تا 10 اردیبهشت تمدید شد.

    با این حال در روزهای اخیر از سوی سرشماره های سامانه پیامکی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، برای مالکان خودروهایی که چه از آزادراه‌های مذکور تردد داشته‌اند، چه نداشته‌اند و حتی افرادی که عوارض آزادراه را پرداخت کرده‌اند، پیامک‌های هشدار برای پرداخت عوارض ارسال شده و در این پیامک‌ها علاوه بر اینکه به آنها اعلام شده که عبورشان از آزادراه، «غیر مجاز» بوده، گفته شده در صورت عدم پرداخت عوارض، مشمول جریمه 30 هزار تومانی خواهند شد.

    در انتهای پیامک مذکور نیز لینک نصب اپلیکیشن‌های خاصی نیز برای مالک خودرو ارسال شده و از او خواسته شده است تا از طریق این لینک نسبت به پرداخت عوارض الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کند.

    میرشفیع: اشتباهات سامانه پیامکی شرکت ساخت برطرف شده است

    سید حسین میرشفیع، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مجری این طرح در همین ارتباط در گفتگویی درباره پیامک‌هایی که شرکت ساخت برای مالکان خودروها ارسال شده و خواهان پرداخت عوارض هستند، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان چیزی به اسم عبور غیر مجاز از آزادراه نداریم و تردد همه خودروها از آزادراه‌ها مجاز بوده و از آن استقبال هم می‌کنیم.

    وی ادامه داد: ما در پیامکی که به مالکان خودروها ارسال شده، نمی‌گوییم که جریمه می‌شوید، بلکه در پیامکی که ارسال می‌شود، گفته شده که مالک آن خودرو از کدام آزادراه تردد داشته و باید عوارض آن را پرداخت کند. در انتهای پیامک هم مالک خودرو را به یکی از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی عوارض معرفی می‌کنیم.

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی افزود: خودروهایی که از آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-رشت تردد می‌کنند، پلاک خودروی آنها توسط دوربین‌های پلاک‌خوان خوانده شده و برایشان پیامک ارسال می‌شود با این مضمون که به خاطر تردد از آزادراه، عوارض خود را پرداخت کنید.

    وی تأکید کرد: برخی اشکالات فنی در سامانه پیامک وجود داشت که به تدریج در حال اصلاح است و به حالت پایدار رسیده‌ایم و انتظار داریم از این پس، پیامک اشتباه برای افرادی که عوارض پرداخته‌اند یا از آن آزادراه عبور نکرده‌اند، ارسال نشود.

    میرشفیع یادآور شد: اگر برای مالکان خودروهایی که عوارض آزادراه را پرداخت کرده‌اند، پیامک ارسال شد، به شماره 100001541 پیامکی حاوی پلاک خودروی خود ارسال و در آن اشتباه بودن پیامک ارسال شده از سوی شرکت ساخت مبنی بر لزوم پرداخت عوارض عبور از آزادراه را اعلام کنند.

    معاون مدیرعامل شرکت ساخت تصریح کرد: تا کنون هیچ خودرویی جریمه نشده است.

    80 درصد خودروهای عبوری عوارض را پرداخت کردند

    میرشفیع یادآور شد: از زمان آغاز طرح پرداخت الکترونیکی عوارض تاکنون، 5.5 میلیون خودرو از آزادراه‌های مذکور تردد کرده و از این تعداد، 4.5 میلیون خودرو (81 درصد) عوارض خود را پرداخت کرده‌اند.

    وی ادامه داد: برای یک میلیون خودرویی که عوارض الکترونیکی را پرداخت نکرده‌اند، قرار است پس از بازبینی تصاویر دوربین‌های پلاک خوان در هر روز برای 50 هزار نفر از آنها جریمه 30 هزار تومانی صادر شود؛ اما هنوز برای هیچ خودرویی جریمه صادر نشده و عجله‌ای برای جریمه کردن مردم نداریم.

    معاون شرکت ساخت تصریح کرد: قبض جریمه به سه شرط برای ترددکنندگان از آزادراه‌های مشمول این طرح صادر می‌شود؛ نخست آنکه تصاویر دریافتی از سوی دوربین‌های پلاک خوان را بازبینی کنیم و مطمئن شویم عوارض را پرداخت نکرده است، ثانیاً مالک خودرو اعتراض نکرده باشد و ثالثاً آخرین پیامک اخطار برای مالک خودرو ارسال شده باشد.

    مجری طرح پرداخت الکترونیکی آزادراه‌ها گفت: اگر برای مالک خودرویی که عوارض پرداخت کرده، پیامک اخطار به اشتباه ارسال شده باشد، مالک خودرو می‌تواند شماره پلاک خودرو به اضافه اسم آزادراهی که تردد کرده را به شماره 30001531 اطلاع دهد تا ما در شرکت ساخت به آن رسیدگی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو