فونیکسریمکسبهتام

ابطحی با اشاره به وجود رابطه در اخذ مجوز سرویس مدارس:

وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند در مورد تصادفات سرویس مدارس شانه خالی کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اینکه صلاحیت‌های شغلی و حرفه ای در مورد رانندگان سرویس مدارس به درستی لحاظ نمی‌شود، گفت: اخذ مجوز برخی رانندگان سرویس مدارس با رابطه انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند در مورد تصادفات سرویس مدارس شانه خالی کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سید محمد جواد ابطحی در مورد تصادف سریالی اتوبوس مدارس، گفت: سازمان دانش آموزی، مربیان پرورشی، مدیران مدارس و ادارات کل باید در حفظ جان دانش آموزان جدی تر باشند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مجبور نیستیم دانش آموزان را اردو ببریم؛ متاسفانه مجوز برخی رانندگان سرویس مدارس با رابطه اخذ می شود و حتی برخی از مسئولان ادارات آموزش و پرورش یا همسران آنها در این حوزه فعالیت می کنند.

    برخی سرویس مدارس معاینه فنی و بیمه ندارند/ وزیر آموزش و پرورش نمی تواند در مورد تصادفات سرویس مدارس شانه خالی کند

    وی ادامه داد: برخی سرویس مدارس معاینه فنی و بیمه ندارند بنابراین هر از چندگاهی شاهد تصادفات هستیم و خانواده هایی عزادار می شوند در این رابطه متولی اصلی نظارت وزارت آموزش و پرورش است و وزیر نمی تواند شانه خالی کند بلکه مسئول بوده و باید نظارت مناسبی را داشته باشد.

    نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه مسئولان پاسخگویی به شکایات، ارزشیابی و عملکرد ادارات در خواب غفلت به سر می برند و هیچ گونه نظارت مناسبی را ندارند و تنها در صورت وقوع حادثه ورود می کنند.

    ابطحی افزود: در حالی که اگر مدیران  با سرویس مدارس و آژانس ها قرار داد امضا کردند باید مسئولیت خودشان را نیز مشخص کنند و چنانچه راننده ای صلاحیت لازم را نداشت و اتفاقی رخ داد باید جوابگو باشند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دیده شده که راننده زن سرویس مدرسه ای دانش آموزان را به جای منزل به جای دیگر منتقل می کرد و منظور تنها تصادفات نیست و شاهد حوادث این چنینی نیز هستیم.

    صلاحیت های شغلی و حرفه ای در مورد رانندگان سرویس مدارس به درستی لحاظ نمی شود

    وی با انتقاد از اینکه صلاحیت های شغلی و حرفه ای در مورد رانندگان سرویس مدارس به درستی لحاظ نمی شود، تصریح کرد: در برخی موارد در رابطه با قراردادهای میان سرویس مدارس و مدیران بده و بستان وجود دارد و هر کدام سهمی را می گیرند و ما مانند کبک سرمان را زیر برف کرده ایم و این موضوع را نادیده می گیریم.

    اگر چنین حوادثی در هر کشوری رخ می داد وزیر استعفا می داد یا استیضاح می شد/ ما از کنار این مسائل به سادگی می گذریم.

    نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیگیری این موضوع وظیفه ذاتی وزارت آموزش و پرورش است و وزیر باید پیگیری لازم را داشته باشد به طور قطع اگر چنین حوادثی در هر کشوری رخ می داد وزیر استعفا می داد یا استیضاح می شد اما ما از کنار این مسائل به سادگی می گذریم.

    ابطحی یادآور شد: متاسفانه در مورد استیضاح ها لابی می شود و مجلس نیز در این رابطه قصور دارد؛ نیاز است سرویس مدارس معاینه فنی شوند و سرویس ترمز و تهویه آنها بررسی شود البته توجه به صلاحیت های حرفه ای رانندگان مهمتر از خودروها است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور قطع با اندکی دقت و توجه می توان آمار تصادفات سرویس مدارس را کاهش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو