فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای شهر تهران:

پلیس و شهرداری درباره طرح ترافیک با هم کل‌کل می‌کنند

عصر خودرو- رییس شورای شهر تهران درباره شکایت پلیس راهنمایی و رانندگی از شهرداری گفت: این موضوع برای سال گذشته بوده و شرایط طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد برای امسال تغییر کرده اما همچنان این دو با هم کل‌کل می‌کنند.

پلیس و شهرداری درباره طرح ترافیک با هم کل‌کل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: امروز عمده بحث شورای شهر تهران به موضوع انتخابات شورایاری‌ها اختصاص پیدا کرد. در حقیقت از گذشته اساسنامه‌ای برای شورایاری‌ها تدوین شده بود اما به این نتیجه رسیدیم که برخی از بندهای آن نیاز به تغییر دارد.

    وی افزود: 12 نفر از اعضای شورا با امضای طرحی دو فوریتی خواستار اصلاح بندهای این اساسنامه شده بودند لذا اجبارا شورای شهر تهران دستورکارهای امروز خود را کنار گذاشت و این طرح دو فوریتی را مورد بررسی قرار داد.

    وی ادامه داد: در خلال بررسی این طرح پیشنهادات زیادی از سوی اعضای شورای شهر تهران ارائه شد لذا فرصت نشد تمامی بندهای مورد نیاز را بررسی و اصلاح کنیم که مابقی این امر در جلسه آینده انجام خواهد شد.

    هاشمی در خصوص مخالفت سازمان بازرسی کل کشور برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: سازمان بازرسی کل کشور از گذشته برای برگزاری این انتخابات در هر دوره اعتراضاتی را داشت که امیدواریم بتوانیم این اعتراضات را حل و فصل کنیم اما با توجه به برگزاری چهار دوره از این انتخابات صلاح دیده شد که این دوره نیز برگزار شود و شورای عالی استان‌ها نیز از مسیر قانونی و از طریق دولت در پی حل اعتراضات سازمان بازرسی کل کشور است.

    ریاست شورای شهر تهران درباره جمع‌آوری پل گیشا نیز گفت: تا جایی که خبر دارم مقرر بود تا زمانی که زیرگذر این مسیر آماده نشده این پل جمع‌آوری نشود. اگر اختلالی تا قبل از آماده شدن زیرگذر بخواهد ایجاد شود برای مدت چند روز و یا حداکثر چند هفته خواهد بود. چرا که در این محدوده ترافیک بدی شکل می‌گیرد و مشکل ساز خواهد شد. البته در مورد پل روگذر نیز آقای حناچی هنگامی که در معاونت شهرسازی بودند طرحی را داشتند که جزئیات آن را خود ایشان باید تشریح کنند.

    هاشمی در خصوص بازدید برخی از اعضای شورا از کارخانه واگن سازی تهران گفت: این بازدید در پی جلسه ستاد فعال کردن مترو برای افزایش ظرفیت حمل مسافر از دو میلیون نفر به هفت میلیون نفر در روز بود. نخستین موضوعی که در این جلسه مطرح شد ساخت واگن در کشور بود که من اعلام کردم از 1300 واگن فعال تنها 217 واگن به صورت مستقیم از خارج کشور وارد شده و مابقی در واگن سازی تهران آماده شده است. لذا برای شناخت بیشتر اعضا از ظرفیت این کارخانه این بازدید انجام شد که خوشبختانه همه اعضا تحت تأثیر عملکرد این کارخانه قرار گرفتند.

    وی در خصوص شکایت پلیس راهنمایی و رانندگی از شهرداری تهران نیز گفت: این موضوع برای سال گذشته بوده و شرایط طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد برای امسال تغییر کرده اما همچنان این دو با هم کل‌کل می‌کنند.

    ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز گفت: تاکسی‌ها در شهر تهران خطی هستند و متوسط افزایش نرخ کرایه برای آنها 20 درصد در نظر گرفته شده اما ممکن است کسی بیشتر از این افزایش داشته باشد. در حقیقت متوسط افزایش 20 درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط