فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن :

خودروسازان سود وام‌هایشان را از مردم می‌گیرند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به علل گرانی خودرو، گفت: خودروسازان وام‌هایی با نرخ سود بالا دریافت می‌کنند و سود وام‌هایشان را از مردم مظلوم می‌گیرند.

خودروسازان سود وام‌هایشان را از مردم می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، نادر قاضی‌پور با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، گفت متأسفانه صنعت خودروسازی ما به یک بنگاه سیاسی تبدیل شده است و یقه سفیدان و مشاورانی در این صنعت با حقوق‌های کلان حضور دارند که نیازی به وجود آنان نیست.

    وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کارگران خودروسازی، افزود: نیروی کار به ویژه کارگران صنعت خودروسازی بسیار فعال هستند و حتی در روزهای تعطیل هم مشغول به کار هستند و نباید وجود افراد مازاد در این صنعت، بهانه‌ای برای تعدیل نیرو و بیکاری کارگران شود.

    عضو فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از کاهش شدید تولید خودرو در کشور، تصریح کرد: حدود 41 هزار نیروی انسانی در شرکت خودروسازی سایپا مشغول به کار هستند و با وجود این میزان از نیروی کار، انتظار این است که میزان تولید خودرو هم افزایش یابد و پاسخگوی حجم تقاضای مردم باشد.

    قاضی‌پور با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو آن است که خودروسازی ما بنگاه‌داری می‌کند، تصریح کرد: خودروسازان باید تا جایی که امکان دارد قطعات خودرو را مستقیماً از قطعه‌ساز داخلی خریداری کنند و از این طریق تا حد زیادی هزینه تولید خودرو را کاهش دهند.

    وی تاکید کرد: بعضاً خودروسازان وام‌هایی با نرخ سود بالا دریافت می‌کنند و به جای آنکه نیروهای مازاد خود را کاهش دهند و یا قطعات داخلی خریداری کنند، سود وام‌هایشان را از مردم مظلوم می‌گیرند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه اخیراً مدیر عامل شرکت سایپا در گزارش‌های خود این شرکت خودروسازی را بسیار زیان‌ده معرفی کرده است، اظهار داشت: بنده به مدیرعامل این شرکت خودروسازی گفتم که شما هیئت تسویه نیستید و به جای آنکه این شرکت را ورشکسته نشان دهید تا بتوانید قیمت‌ها را افزایش دهید، بهتر است به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت خودروهای داخلی باشید.

    قاضی‌پور با بیان اینکه تا زمانی که خودروسازی در کشورمان انحصاری است مشکلات این بخش هم ادامه دارد، گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن پیگیر بررسی علل گرانی‌های اخیر خودرو است.

    وی با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: طرح سوال از رحمانی به علت گرانی‌های خودرو تهیه و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شده است تا این وزیر پاسخگوی نابسامانی‌های بازار خودرو باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو