فونیکسریمکسبهتام

دستگیری سارقی که سفارشی سرقت می کرد

عصر خودرو- اعضای باند سارقان حرفه‌ای که در پوشش نمایشگاه خودرویی در شهرستان جلفا اقدام به فروش خودروهای مسروقه می کردند، دستگیر شدند.

دستگیری سارقی که سفارشی سرقت می کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اواخر فرودین ماه امسال فردی برای شماره گذاری یک دستگاه پژو 405 به یکی از مراکز شماره گذاری در شهر تهران مراجعه کرد که در زمان بررسی ارکان هویتی خودرو توسط کارشناسان اصالت خودرو مشخص شد ارکان شناسایی و هویتی خودرو تغییر پیدا کرده که بلافاصله خودرو مذکور برای بررسیِ اصالت خودرو در اختیار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
    با آغاز تحقیقات در اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که سواری پژو 405 مذکور دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در شرق تهران سرقت شده است. خریدار خودرو 405 نیز پس از اطلاع از مسروقه بودن خودرو به کارآگاهان اعلام کرد که خودرو را از یک نمایشگاه فروش خودرو در شهرستان جلفا و به قیمت روز خریداری کرده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن و یا تغییر ارکان هویتی اش ندارد.
    کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از خریدار خودروی مسروقه و همچنین بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو متهم سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ در زمینه سندنمره کردن خودروهای مسروقه به نام‌های "رامین" و "سیامک" شدند. در ادامه با شناسایی تصاویر رامین 42 ساله و سیامک 45 ساله توسط خریدار پژو 405، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران با اخذ نیابت قضائی به شهرستان جلفا اعزام شده و در مراجعه به نمایشگاه خودرو … اطلاع پیدا کردند که رامین و سیامک چندی پیش این نمایشگاه را به صورت استیجاری در اختیار داشته اما در حال حاضر هیچ فعالیتی در این نمایشگاه ندارند.
    در ادامه‌ی رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه سیامک و رامین در شهرستان جلفا در یک اقدام غافلگیرانه هر دو نفر آنها را دستگیر و دو دستگاه خودرو مسروقه سندنمره دیگر نیز از آنها کشف شد.
    رامین و سیامک پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند که خودروهای مسروقه را یکی از سارقان حرفه‌ای خودرو به نام شاهرخ 38 ساله برای آنها تهیه می کرده و آنها نیز با تغییر ارکان هویتی خودروهای مسروقه و به شیوه سندنمره، خودروهای مسروقه را در پوشش نمایشگاه به فروش رساندند که در ادامه مشخص شد هیچگونه مجوز قانونی برای فعالیت نمایشگاه آنها وجود ندارد و رامین و سیامک طی چند ماه و پس از فروش چندین دستگاه خودرو مسروقه از این محل متواری شدند.
    با معرفی شاهرخ توسط رامین و سیامک بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ که پیش از این نیز دو بار توسط اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت. با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق شاهرخ و در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی در خصوص آخرین مخفیگاه وی وجود نداشت، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرری شده و طی یک عملیات غافلگیرانه شاهرخ قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
    شاهرخ در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به فروش پنج دستگاه خودرو پرشیا و پژو 405 به رامین و سیامک اعتراف کرد که در ادامه دو دستگاه خودرو مسروقه دیگر نیز از متهمان کشف شد. او در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: رامین و سیامک، مدل، رنگ و نوع خودرو را برای سرقت به من اعلام می‌کردند و پس از سرقت خودروها، رامین و سیامک طی یک قرار آنها را با قیمت بسیار بسیار کمتر از قیمت واقعی از من خریداری کرده و خودشان خودروها را به قیمت واقعی به فروش می‌رساندند.
    مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: با توجه به سوابق متهمان در فروش خودروهای مسروقه به شیوه سندنمره و اعتراف سارق خودرو به بیش از ده فقره سرقت خودرو، هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آنها در دستور کار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو