فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودرو کیا کادنزا مدل ۲۰۱۴

عصر خودرو- خودرو کیا همیشه به دلیل قیمت های متناسب و طراحی خاص آن مشهور بوده است. کمپانی کیا معتقد است که نیاز به تبلیغات خاص و منحصر به فرد برای این خودرو ندارد.

بررسی خودرو کیا کادنزا مدل ۲۰۱۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد، قیمت مدل پایه کادنزا در بازار جهانی از 36 هزار دلار شروع می شود که این مدل شامل یک سیستم صوتی اینفنیتی 550 واتی و سیستم مسیریابی هم می شود. اما مدل های فول آپشن که تمام تجهیزات یک خودروی لوکس را در خود گنجانده است قیمت خیلی بیشتری دارد.

    مشخصات فنی

    خودرو کیا کادنزا محور جلو است و دارای یک موتور  3.3 لیتری 6 سیلندر تزریق مستقیم  است که می تواند 293 اسب بخار نیرو تولید کند و این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. میزان مصرف سوخت استاندارد این خودرو در شهر 13 ، در بزرگ راه  10  لیترو به صورت تقریبی 12 لیتر است. کار به طور متوسط در 6.5 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر برسد.

    خودرو کادنزا بدنه واقعا محکمی دارد. کیا معتقد است 60 درصد از بدنه اصلی این خودرو از فولاد منعطف و قدرتمند تشکیل شده است. معمولا خودروهای کیا به دلیل بی صدا بودنشان مشهورند ، ولی کادنزا سواری خوبی هم دارد و خودرو نرمی است و در پیچ های تند بدنه   تکان نمی خورد و از پس ناهمواری های جاده به خوبی  بر می آید. فرمان این خودرو به دلیل سیستم کمکی برقی فرمان خیلی تیز نیست.

    طراحی ظاهری

    کیا اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است و هم اکنون هشتمین برند محبوب در آمریکا به شمار می‌رود.  اپتیما یک سدان کاملا اسپرت با ارتفاع کم و بدنه ی صیقلی بیشتر مورد پسند افراد جوان قرار می گیرد  اما ظاهر خودرو کیا با وجود اسپرت بودن حالت سنتی و لوکس نیز دارد.

    نمای داخلی کابین

    فضای داخلی کیا کادنزا کاملا اصلاح شده و جزئیات خوبی هم دارد. در مدل فول آپشن این خودرو ، پنل های جلوی خودرو واقعا شیک و پر از دوخت های زیبا است  ،اما در روکش قسمت نشانگر سرعت و کیلومتر از دوخت کمتری استفاده شده است. صقحه کیلومتر شمار با کیفیت کادنزا انتخاب های زیادی را در اختیار سرنشین قرار می‌دهد. سیستم صوتی اینفینیتی که با 12 اسپیکر همراه شده است ، با قابلیت رادیو و اجرای فایل های صوتی و تصویری همراه با uvo و ارتباط بلوتوث ، یک صفحه نمایشگر 8 اینچی و دکمه های کاربردی که هریک در جای مناسب خود قرار داده شده اند همگی بیانگر این جمله اند :" لوکس بودن در عین سادگی"  فضای سر و پاها در صندلی های عقب مناسب است و صندلی ها سیستم گرمایش نیز دارند.  کف خودرو صاف و بدون ناهمواری است و فضای خوبی هم برای گذاشتن وسایل وجود دارد. طراحی زیبا واستفاده از مواد با کیفیت در داخل کابین از مزیت های دیگر این خودرو کره ای است.

    کادنزا یک برنامه زمانی مشخص برای تعمیر و نگهداری دارد که مدت 36 ماه یا 60 هزار کیلومتر است. علاوه بر آن گارانتی 10 ساله و 160 هزار کیلومتری  کیا را هم دارد.

    کیا کادنزا  گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند. درست است که این ماشین قیمت مناسب و طراحی جالبی دارد اما باز هم نقص های خود را دارد و باید قبول کرد که تجربه رانندگی با آن به آئودی و بی ام و شبیه نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم