فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۵۲»

کشمکش بنزین

عصر خودرو- صف‌های طویل خودروها مقابل پمپ بنزین‌ها، حکایت از نگرانی مردم به سهمیه‌بندی و گرانی سوخت دارد. البته این زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین در حالی مطرح است که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس همچنان معتقدند به دلیل شرایط اقتصادی و تورم بالا، مردم توان تحمل گرانی سوخت را ندارند.

کشمکش بنزین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از   ایرنا، در راستای ایفای رسالت آگاهی بخشی به انعکاس برجسته ترین گزارش های روزنامه های مختلف با عناوینی چون «کشمکش بنزین،   نان، سیل، بنزین و تحریم» پرداخته است، در ادامه به بازتاب گزیده ای از این مطالب می پردازیم:

    **کشمکش بنزین
    روزنامه «همدلی» در گزارشی با عنوان «کشمکش بنزین» نوشت: این‌روزها صف‌های طویل خودروها مقابل پمپ بنزین‌ها، حکایت از نگرانی مردم به سهمیه‌بندی و گرانی سوخت دارد. زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین در حالی مطرح است که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس همچنان معتقدند به دلیل شرایط اقتصادی و تورم بالا، مردم توان تحمل گرانی سوخت را ندارند. گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر بسیاری از دهک‌های ضعیف و متوسط را به پمپ بنزین‌ها کشانده و در عین حال با اظهارنظرهای زیادی نیز مواجه شده است. حالا از یک طرف دولت برای کنترل قاچاق و جلوگیری از هدررفت سوخت و شاید برای جبران کسری بودجه، تصمیم دارد تا قیمت سوخت را تعدیل کند. اتفاقی که به گفته بسیاری از دست‌اندرکاران اقتصادی باید چند سال پیش می‌افتاد تا مصرف بنزین مانند کشورهای همسایه بهینه شود، از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور این اجازه را به دولت نمی‌دهد تا با بالا بردن نرخ سوخت، زندگی دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه را به چالش بکشاند.

    **نان، سیل، بنزین و تحریم
    روزنامه «ابتکار» در گزارشی با عنوان «نان، سیل، بنزین و تحریم» نوشت: همیشه یکی دو موضوع هستند که به عنوان دغدغه اصلی و موضوع داغ روز در جامعه به آن پرداخته می‌شود و بیش از سایر موضوعات دیگر مردم را به خود مشغول می‌کند. به همین دلیل نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز انرژی خود را متمرکز آن چالش‌های پیش آمده می‌کنند. ولی زمانی هم مثل این روزهای شروع سال 98 فرصتی برای نفس کشیدن نیست و هرروز با چالش و دغدغه‌ای جدید که هر یک از آنها این ظرفیت را دارند که برای مدتی وقت و انرژی مردم و مسئولان را به خود اختصاص دهد، مواجه می‌‌شویم.این روزها کشور بیش از هر زمان دیگری درگیر چالش‌های مختلف داخلی و خارجی است و از درون و بیرون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. جمهوری اسلامی از طرف ایالات متحده آمریکا تحت فشار و تحریم اقتصادی قرار گرفته است و دونالد ترامپ به منظور ایجاد نارضایتی در ایران، مردم را تحت فشار قرار داده است.

    از جمله موارد دیگر این آشفته بازار می‌توان به افزایش افسار گسیخته قیمت طلا، ارز، مسکن و خصوصا نابسامانی در بازار خودرو اشاره کرد. در شرایطی که مردم این روزها با انواع چالش‌ها و تعدد موضوعات دست به گریبانند، خبر سهمیه‌بندی بنزین و دونرخی شدن آن هم در جای خود شگفت‌انگیز است. هرچند که بعد از انتشار این خبر مسئولان دولتی آن را شایعه و خبری کذب دانستند ولی اعلام کردند که هنوز درباره رقم بنزین آزاد و میزان سهمیه درنظر گرفته شده و زمان اجرای آن تصمیم گرفته نشده است و خانه‌ملتی‌ها هم به مردم قول دادند که دولت بدون هماهنگی با مجلس اجازه اعمال چنین کاری را ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو