فونیکسریمکسبهتام

افزایش یک میلیون متر مکعبی سوخت CNG در ماه‌های اخیر

عصر خودرو- مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت:مصرف CNG طی ۳ ماه گذشته یک میلیون مترمکعب اضافه شده که هر یک متر مکعب استفاده از گاز به میزان ۶ هزار تومان صرفه جویی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

افزایش یک میلیون متر مکعبی سوخت CNG در ماه‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، حمید قاسمی ده چشمه در نشست خبری حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: هم اکنون حدود 2 هزار و 500 جایگاه سی ان جی در کشور فعال است که تا پایان سال 20 جایگاه دیگر نیز به مجموع آن اضافه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در بخش تولید تجهیزات این صنعت در خودکفایی 90 درصدی قرار داریم، اظهار کرد: 6 کارخانه بزرگ مخزن‌سازی و 4 شرکت بزرگ کمپرسورسازی در کشور فعال هستند.

    قاسمی در توضیح شایعاتی در خصوص انفجار خودرو‌های گازسوز بیان کرد: این خودرو‌ها در حال حرکت هیچ حادثه‌ای نداشته اند و موارد اتفاق افتاده به دلیل دست کاری در مخازن بوده است.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه مصرف سی ان جی طی 3 ماه گذشته یک میلیون مترمکعب اضافه شده اعلام کرد: هر یک متر مکعب استفاده از گاز به میزان 6 هزار تومان صرفه جویی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد که این عامل ریشه در منابع غنی کشور و وجود زیرساخت‌های حوزه گاز است.

    وی اعلام کرد: برای استقبال خودرو‌ها از سوخت سی ان جی وام 2.5 میلیون تومانی برای خودرو‌های کار در نظر گرفته شده که پیگیری این وام از طریق ورود به سامانه مربوطه و دریافت کد رهگیری صورت می‌گیرد و امیدواریم صاحبان خودرو خود به این نتیجه برسند که گازسوز کردن خودرو به نفع آن‌ها است.

    در ادامه نشست خبری اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی بیان کرد:طبق مصوبه هیات وزیران قیمت سی‌ان‌جی از اول خرداد ماه سال جاری 392 ریال افزایش پیدا می‌کند که در کنار آن حدود 40 درصدی کارمزد جایگاه‌داران سی‌ان‌جی افزوده می‌شود.

    دادرس گفت: در حال حاضر 4.5 میلیون خودروی گازسوز در سطح کشور داریم که در حدود 21 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که این رقم جایگزین 21 میلیون لیتر بنزین در کشور می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو