فونیکسریمکسبهتام

از نظر وزارت صمت ۵هزار خودرو‌ در گمرک مشکلی برای ترخیص ندارد

‌‎واردات خودرو در سال۹۸ آزاد نخواهد شد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات تاکید کرد: به هیچ عنوان واردات خودرو در سال ٩٨ در دستور کار قرار ندارد.

‌‎واردات خودرو در سال۹۸ آزاد نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، سید مهدی نیازی با بیان این که آزادسازی خودروهای دپو شده طبق مصوبه هیات وزیران در حال انجام است، اظهار کرد: تا الان هیچ مصوبه جدیدی به ما ابلاغ نشده است.

    ‌‎مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات درباره پروسه آزادسازی این خودروها از گمرک توضیح داد: خودروهایی که در گمرک دارای قبض انبار هستند دو گروه‌اند یا ثبت سفارش بانکی داشته و یا ثبت سفارش بدون انتقال ارز داشته اند؛ آن‌هایی که بدون انتقال ارز هستند باید قبض انبار 16/5 به قبل داشته باشند تا خودروهایشان با ثبت سفارش جدید ترخیص شود و آن‌هایی که ثبت سفارش بانکی داشته‌اند، اگر تا تاریخ 16/10 قبض انبار داشته باشند، ثبت سفارش آنها تمدید و خودرو آنها ترخیص می‌شود که البته این فرایند شامل چند مرحله است.

    ‌‎نیازی اضافه کرد: بعد از درخواست متقاضی، دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط فنی خودروها را بررسی می‌کند، اگر متقاضی غیر نمایندگی باشد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آن را چک می‌کند و بعد از این دو مرحله، ثبت سفارش تایید شده وارد پروسه بانکی برای اظهار منشا، پرداخت مابه التفاوت تا سقف سنا (برای ثبت سفارش های بانکی) و سایر مراحل مرتبط با بانک می‌شود.

    ‌‎نیازی ادامه داد: در مرحله بعد متقاضی با اظهار به گمرک مراحل تشریفات گمرکی را طی می کند و در مرحله آخر قبل از ترخیص تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای بررسی قرارداد واردکننده با خریدار انجام در صورت تایید سازمان مذکور، خودرو از گمرک ترخیص می شود.

    ‌‎به گفته نیازی، بیش از 5 هزار خودرو تا کنون ثبت سفارش شده‌اند که در مراحل مختلف این پروسه قرار دارند و از نظر وزارت صنعت مشکلی برای ترخیص ندارند.

    ‌‎همچنین نیازی در خاتمه تاکید کرد به هیچ عنوان برنامه ای برای واردات خودرو در دستور کار نیست و واردات خودرو کماکان ممنوع می باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو