فونیکسریمکسبهتام

سهم ۶۷ درصدی خودور‌های شخصی در بروز حوادث جاده‌ای

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در نوروز امسال اتوبوس‌های مسافربری یک درصد در حوادث جاده‌ای سهیم بودند و سهم خودرو‌های شخصی ۶۷ درصد بود.

سهم ۶۷ درصدی خودور‌های شخصی در بروز حوادث جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، سردار محمدحسین حمیدی اظهار داشت: در طرح نوروزی سال 98 که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال انجام شد با توجه به استفاده از سامانه های پیشرفته مثل سپهتن سهم خودورهای عمومی در حوادث ترافیکی بسیار کم بود.

    وی در ادامه با بیان اینکه فقط یک درصد سهم ناوگان مسافربری در بروز حوادث ترافیکی نوروز بوده است اضافه کرد: این درصد با سال گذشته برابر بوده و طبق آماری که از سوانح ترافیکی در نوروز 98 به دست آمده سهم خودروهای شخصی 67 درصد بوده است.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: استفاده از سامانه سپهتن برای اتوبوس های مسافربری الزامی است و از آنجایی که عکس راننده توسط این سامانه گرفته می شود اگر راننده ای اقدام به دست کاری دستگاه نصب شده روی خودرواش کند در اولین پلیس راه خودوری وی متوقف و اعمال قانون می شود.

    وی افزود:قرار است برای خودروهای مسافربری جاده ای که نقش عمومی دارند مثل تاکسی ها ،ون ها و مینی بوس ها نیز این سامانه نصب شود.
    رئیس پلیس راه کشور در ادامه با اشاره به تخریب و مسدود بودند برخی از محورهای مواصلاتی کشور بر اثر سیل و آبگرفتگی و ریزش کوه افزود: برخی از جاده های کشور به صورت کامل تخریب و ترددی در آنها رخ نمی دهد ،این محورها باید بهسازی شود هرچند این روند زمان براست اما امیدواریم وزارت راه و سازمان راهداری با تامین بودجه موردنظر هرچه سریعتر وضعیت جاده های کشور را بهبود ببخشند.

    وی گفت:بسیاری از جاده ها نیز به ترمیم احتیاج دارند ورفع نواقص هزینه برو زمان بر است ،اما مسئله مهم نقش راننده است ،رانندگان باید بداند در زمان مسافرت ،جاده ها، جاده های سال گذشته نیست و آسیب دیده و باید احتیاط بیشتری در زمان رانندگی داشته باشد.
    رئیس پلیس راه راهور در ادامه به رانندگان توصیه کرد: رانندگان محترم در مسیرهای دارای ایمنی بیشتر تردد داشته باشند و اگر مجبور به تردد از مسیرهایی که نیاز به ترمیم دارند هستند در هنگام رانندگی ایمن برانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو