فونیکسریمکسبهتام

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل «تپسی» :

جزییات مذاکرات بنزینی تاکسی‌های آنلاین با دولت

نگران سهمیه‌بندی استارتاپ‌ها هستیم

عصر خودرو- مدیرعامل استارتاپ «تپسی» در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با تایید اینکه در روزهای اخیر بارها در جلسات مختلفی با وزاتخانه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور و نفت حضور داشته است اعلام نگرانی می‌کند که اجرای مکانیزم سنتی سهمیه‌بندی بنزین مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته باشد.

جزییات مذاکرات بنزینی تاکسی‌های آنلاین با دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، از ساعت 12 امشب سهمیه‌بندی بنزین اجرایی می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که به صورت کاملا غیر  منتظره یک روز قبل از اجرای آن اعلام شده است، 60 لیتر سهمیه بنزین 1000 تومانی برای خودروهای شخصی در نظر گرفت شده و بنزین آزاد با نرخ 2500 تومان فروخته خواهد شد.

    این خبر با واکنش‌های بسیاری همراه شده اما بیش از همه تاکسی‌های اینترنتی و آنلاین نگران اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین و چگونه اختصاص این سهمیه به رانندگان خود هستند.

    میلاد منشی‌پور، مدیرعامل استارتاپ «تپسی» در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با تایید اینکه در روزهای اخیر بارها در جلسات مختلفی با وزاتخانه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور و نفت برای دریافت این سهمیه بوده است اعلام نگرانی می‌کند که اجرای مکانیزم سنتی سهمیه‌بندی بنزین مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته باشد.

    او در این‌باره می‌گوید: حداقل 20 جلسه با وزارتخانه‌های مختلف و درگیر با سهمیه‌بندی بزنین داشتیم و به نظر می‌رسد بدنه فنی وزارتخانه‌ها نیز برایشان روشن است که چه مکانیزمی باید به کار گرفته شود و البته چندان هم کار پیچیده‌ای نیست.

    او ادامه می‌دهد: از سمت ما نیز باید زیرساخت‌هایی آماده شود که ما آماده هستیم و اینکار باید اجرایی شود و از آنجایی که امشب سهمیه‌بندی بنزین اجرایی می‌شود، ما بسیار نگرانیم که چه مکانیزمی برای تاکسی‌های آنلاین قرار است، اجرا شود.

    او با اعلام اینکه در روزهای اخیر ما در جلسات مختلفی با وزارتخانه‌های مرتبط با سهمیه‌بندی بنزین بوده است، تاکید می‌کند: تصمیم‌ها به صورت رسمی به ما اعلام نشده اما این برنامه‌ریزی صورت گرفته که به تاکسی‌های آنلاین سهمیه‌ای داده شود و ما شدیدا نگران هستیم از این جهت که نحوه دادن این سهمیه چگونه خواهد بود.

    او از آماده سازی برنامه آنها برای زیرساخت تخصیص سهمیه رانندگان آنلاین خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: ما ادعا می‌کنیم دقتی که برای چگونگی مکانیزم دریافت این سهمیه برای رانندگان‌مان طراحی کرده‌ایم، خیلی بالاست و در مقایسه با مدل‌های سنتی که وجود دارد و مثلا 250 لیتر یا 300 لیتر برای تاکسی‌های زرد و آژانس در نظر می‌گیرند، بسیاردقیق‌تر است.

    منشی‌پور ادامه می‌دهد: سابقه نشان داده خیلی از افراد اصولا تاکسی خریداری می‌کنند که ازاین سهمیه استفاده کنند و روسای آژانس این سهمیه را بین افراد تقسیم می‌کنند. اما ما خیلی دقیق می‌توانیم بر اساس پیمایش تاکسی‌ها بگوییم که اگر راننده‌ای به طور مثال 10 کیلومتر رفت چه میزان سهمیه‌ بگیرد و اصولا از این طریق با دقت بسیار مشخص می‌شود که آیا این سوبسید برای حمل و نقل شهری مصرف می‌شود یا خیر.

    او با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ خبرو اطلاعی نداریم از اینکه وزارتخانه‌های درگیر چه برنامه‌ای در این خصوص دارند، اضافه می‌کند: ما مکانیزم‌هایمان آماده است و بحث‌های فنی بیش از چهار یا پنج ماه است انجام شده است و نقطه غیر روشنی وجود ندارد و فقط باید دو وزارتخانه درگیر مسئولیت این کار را بپذیرند و با ما همکاری کنند که برنامه اجرایی شود.

    مدیرعامل «تپسی» تاکید می‌کند: این مدل‌های سنتی که 100 یا 200 لیتر به رانندگان تخصیص داده می‌شود برای رانندگان ما کارایی ندارد چراکه بخش انبوهی از رانندگان ما پاره وقت هستند و آنها که کارمند هستند، چند سفر محدود در روز می‌روند اما به هرحال حمل و نقل شهری انجام می‌دهند و حجم آن کم نیست و اگر اینها سهمیه نگیرند قیمت حمل و نقل شهری بالا خواهد رفت به همین علت خیلی ضروری است از این مکانیزمی که اتفاقا دقت بالاتری دارد استفاده شود حتی ما پیشنهاد دادیم که زیرساخت این مکانیزم را می‌توانیم برای تاکسی‌ها فراهم کنیم و وزارت نفت و کشور بتوانند از این مکانیزم برای تاکسی‌ها هم استفاده کنند تا از میزان تقلب کاسته شود.

    او اظهار نگرانی می کند که در اتفاقات دقیقه 90 که ممکن است رخ دهد آنها از این فرصت جا بمانند فقط به این علت که از این مسئولیت‌هایی که باید پذیرفته شود، غفلت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو