فونیکسریمکسبهتام

افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در بازار

بانک مرکزی سد راه نقدینگی شود

عصر خودرو- ​افزایش بی رویه قیمت ها این روزها سر از بازار خودرو درآورده و قیمت های عجیب روی وب سایت های فروش خودرو نشان ازآن دارد که هر کسی هر قیمتی که خواسته برای خودرو خود تعیین کرده است.

افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادآنلاین، کافی است سری به یکی از وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین مراجعه و قیمت یک خودرو را جستجو کنید،  قیمت های عجیب و غریبی را مشاهده می کنید که هیچ پایه و اساسی ندارد. قیمت طلا و دلار هم طی روزهای گذشته آنقدری بالا نرفته که بتوان این افزایش قیمت را توجیه کرد.

    از پراید گرفته تا پژو 2008 و رنو ساندرو، قیمت ها به گونه ای بالا رفته که اصلا تصور نمی کنید مثلا کسی حاضر باشد پژو 2008 را با 450 میلیون تومان بخرد.

    قیمت سایر خودروهای داخلی نیز طی یک ماه،  10 تا 150 میلیون تومان افزایش داشته ، به طور مثال پژو 405 در حال حاضر با قیمت حدودا 89میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود درحالیکه بهای همین خودرو در ماه گذشته 77میلیون تومان بوده است.

    همینطور کیا سراتو با قیمتی حدود 350 میلیون تومان در سایت های آنلاین فروش آگهی شده است، برای  هیوندا سونوتا قیمت 700 میلیون تومان هم اعلام شده اما باید دید آیا با این قیمت ها خرید و فروش انجام می شود؟ 

    سوال اینجاست که چه اتفاقی طی یک ماه گذشته رخ داده که شاهد چنین التهاباتی در بازار خودرو هستیم. یک کارشناس خودرو در این رابطه اظهار کرده که کاهش عرضه و از طرفی جو موجود مبنی بر تحولات سیاست منجر به التهاب بازار خودرو شده است.

    فربد زاوه، بر این باور است که انتظار آتی و تصور عموم مردم در شرایط کنونی این است که دولت نمی‌تواند بدون آسیب از شرایط لغو معافیت‌ها خارج شود و در نهایت عرضه خودرو با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

    وی افزود: بر همین اساس خودرو‌های فول سی کی دی و وارداتی که با مشکل جدی در تامین مواجه هستند بیش از سایر خودروها دچار افزایش قیمت شده‌اند که جو روانی در این بخش نیز بسیار تاثیر‌گذار بوده است.

    این کارشناس خودرو به افزایش نقدینگی سرگردان و حرکت آن به سمت بازار خودرو اشاره کرد و گفت: جریان بی‌منطق تولید نقدینگی ریشه به هم ریختگی اقتصاد ایران است که مثل سیل عمل می‌کند و حالا مجددا وارد بازار خودرو شده و لازم است بانک مرکزی به عنوان وظیفه فوری سد راه این نقدینگی شود.

    به عقیده این کارشناس خودرو، بهترین محل برای جذب این حجم از نقدینگی بازار سرمایه است.

    جدول زیر قیمت خودرو‌های پرطرفدار در اردیبهشت و فروردین ماه سال 98  در سایت های فروش آنلاین را نشان می‌دهد، اقتصادآنلاین قیمت های اعلام شده را تایید نمی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو