فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۲۱»

۱.۵ تا ۲ میلیون نفر در کشور کارت سوخت ندارند

عصر خودرو- اسماعیلی گفت: از دیشب بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه هوشمند سوخت ثبت نام کرده اند. پیش بینی شده بین ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر در کشور کارت سوخت ندارند.

۱.۵ تا ۲ میلیون نفر در کشور کارت سوخت ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت اظهار کرد: سال گذشته در فراخوان ثبت نام برای کسانی که کارت سوخت ندارند و کارت سوخت خود را گم کرده اند، 3 میلیون و 700 هزار نفر درخواست المثنی کارت سوخت را ثبت کردند.

    سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ثبت درخواست مالکان خودرو و موتورسیکلت که کارت سوخت ندارند، از طریق سامانه و اپلیکیشن دولت همراه و یا شماره گیری کد دستوری ستاره، چهار، مربع (#4*) انجام می‌شود.

    وی افزود: از دیشب بیش از 80 هزار نفر با مراجعه به سامانه درخواست خود را ثبت کرده اند. پیش بینی شده بین 1.5 تا 2 میلیون نفر در کشور کارت سوخت ندارند.

    به گفته وی؛ رانندگان خودرو‌های عمومی و هموطنان در سیستان و بلوچستان نیاز نیست در این سامانه نام نویسی کنند.

    وی افزود: زمان الزامی شدن کارت سوخت در اطلاعیه‌ها اعلام می‌شود و کسانی که رمز را فراموش کرده اند در اولین سوخت گیری می‌توانند رمز را تغییر دهند.

    سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر کسی رمز کارت خود را فراموش کرده است می‌تواند با مراجعه به به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازیابی رمز کارت سوخت را انجام دهد.

    اسماعیلی افزود: بر اساس طراحی نظام دولت الکترونیک و وزارت ارتباطات در سامانه هوشمند سوخت کارت بانکی برای کارت سوخت معرفی می‌شود و سازوکار استفاده از کارت بانکی نیز در جایگاه‌های سوخت اعلام خواهد شد.

    وی ادامه داد: اگر رمز کارت سوخت تغییر نکرده باشد چهار رقم پایانی کارت ملی برای کارت سوخت قابل استفاده است که در صورت فراموش کردن نیز با اولین سوخت گیری می‌توانند رمز را تغییر دهند.

    سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خرید و فروش کارت فقط برای استفاده در استان‌های مرزی و برای قاچاق سوخت انجام می‌شود که تاکید می‌شود کارت سوخت را تحت هیچ شرایطی به افراد غیر واگذار نکنند.

    اسماعیلی با بیان اینکه 90 درصد خورو‌های بنزینی خودرو‌های شخصی هستند، گفت: 17 میلیون و 700 هزار خودروی بنزین سوز با کارت سوخت فعال در کشور داریم که بیش از 378 هزار خودرو از این مجموع تاکسی‌ها و عمومی هستند و 194 هزار خودرو دولتی هستند و بیش از 5 میلیون کارت سوخت به موتور سیکلت‌ها تعلق دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو