فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع :

افزایش ساعتی قیمت خودرو التهاب روانی به جامعه تزریق می‌کند

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برای خارج کردن بازار خودرو از دست سوداگران باید واردات آزاد شود در حال حاضر وزارت صمت تسلط و مدیریتی بر بازار ندارد.

افزایش ساعتی قیمت خودرو التهاب روانی به جامعه تزریق می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با انتقاد از التهابات بازار خودرو و افزایش ساعتی قیمت چهارچرخ‌ها، گفت: در حال حاضر  بازار خودرو در اختیار دلالان است و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاشی برای ساماندهی بازار خودرو و برخورد با سوداگران این حوزه انجام نمی‌دهد.

    نماینده مردم قائمشهر سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی خودرو فشار زیادی به مردم تحمیل کرده است، افزود: در حال حاضر خودرو به کالایی سرمایه‌ای و اهرم و ابزاری در دست سوداگران تبدیل شده است.

    واردات خودرو باید آزاد شود تا با عرضه بیشتر، قیمت این محصول تاحدودی ساماندهی شده و کاهش یابد

    وی با بیان اینکه برای کاهش قیمت خودرو، بازار باید ساماندهی شود، اظهار کرد: واردات خودرو باید آزاد شود تا با عرضه بیشتر، قیمت این محصول تاحدودی ساماندهی شده و کاهش یابد. در شرایط کنونی حجم تقاضا بالاست و به دلیل عرضه کم، قیمت‌ها ساعتی افزایش پیدا می‌کند.

    بازار انحصاری خودرو باید رقابتی شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بازار انحصاری خودرو باید رقابتی شود، خاطرنشان کرد: سران قوا باید درباره آزادسازی واردات خودرو تصمیم بگیرند.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها از خودرو به عنوان وسیله امرار و معاش استفاده می‌کنند به همین دلیل گرانی این محصول آنها را به دردسر بیشتری انداخته است، ادامه داد: برای خارج کردن بازار از دست دلالان باید واردات آزاد شود در حال حاضر حاکمیت تسلط و مدیریتی بر بازار ندارد.

    ضرورت برخورد شدید با سوداگران بازار خودرو

    وی با بیان اینکه باید با دلالان و سوداگران بازار برخورد قضایی صورت گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌های قضایی باید به موضوع ورود کرده و برخورد شدیدی با متخلفان انجام دهند چراکه وزارت صمت ابزاری برای برخورد با سوداگران ندارد.

    تنها 7 درصد بازار در اختیار شرکت‌های تولیدی خودروسازی است

    رضیان با بیان اینکه افزایش ساعتی قیمت خودرو التهاب روانی به جامعه تزریق می‌کند، گفت: 7 درصد بازار در اختیار شرکت‌های تولیدی خودروسازی است و 93 درصد بازار شامل خودروهایی است که از کارخانه خارج شده و به عنوان خودرو دست دوم معامله می‌شود در واقع خرید و فروش این خودرو قیمت‌ خودرو را در بازار تعیین می‌کند.

    افزایش قیمت خودرو گرانی سایر کالاها را به دنبال دارد

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت خودرو بر قیمت سایر کالاها اثرگذار است، توضیح داد: هیچ کنترل و نظارتی بر بازار وجود ندارد. قیمت‌ها ثابت نیست و قیمت کالاها ساعتی به بهانه نوسانات ارزی افزایش پیدا می کند.

    وی با بیان اینکه سودجویی‌های بسیاری در صنعت خودرو وجود دارد گفت: سال گذشته قیمت خودرو هایما 90 میلیون تومان بود در حالی که اکنون این خودرو به 370 میلیون رسیده است یعنی قیمت این محصول حدود 4 برابر شد در حالی که دلار طی یک سال گذشته سه برابر شده است.

    ضرورت ورود مجلس به موضوع ساماندهی بازار خودرو

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هفته آینده مجلس باید جلسه اضطراری برای رسیدگی به بازار و ساماندهی آن تشکیل دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو