فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه:

قصد ایران و ترکیه، کاهش صف خودرو در مرز است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: کاهش توقف خودروها و صفوف انتظار آنها پشت مرز و همچنین تسهیل و تسریع در امور از جمله مسائل مطرح بین مسئولان بخش حمل و نقل ایران و ترکیه در هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل بود.

قصد ایران و ترکیه، کاهش صف خودرو در مرز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «شهرام آدم نژاد» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری دومین روز از هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و جمهوری ترکیه که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: امکان بارگیری ناوگان زمینی خالی ایرانی از بنادر ترکیه مطرح شد که طرف ترک قول داد به زودی به این درخواست ما پاسخ بدهد.
    وی یادآوری کرد: پس از گذشت هفت سال، کمیسیون مشترک حمل و نقل 2 کشور آغاز به کار کرد و در همه بخش های حمل نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و حمل و نقل ترکیبی مباحثی مطرح شد.
    به گفته این مسئول، در بحث ریلی، مسیر جدید «چشمه ثریا» به عنوان مرز جدید ریلی ایران و ترکیه مطرح و مقرر شد محدودیت های موجود در حمل و نقل هوایی نیز با نظر مساعد 2 طرف حل شود.
    آدم نژاد اضافه کرد: در مورد مشکلاتی که برای محل دفتر شرکت های ایرانی در فرودگاه جدید استانبول ایجاد شده بود، قرار شد بررسی و اعلام نظر شود.
    وی تصریح کرد: اینکه مشکلات یاد شده متاثر از تحریم ها بوده یا خیر، معلوم نیست.
    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مطالبات و بدهی هایی با برخی ایرلاین های ترکیه داشت که به دلیل مشکلات نقل و انتقال پول و سختی تهاتر، مشکلاتی به وجود آمده بود؛ بخشی از مطالبات هما پرداخت شد اما قرار است شیوه کنونی مدیریت تهاتری دنبال شود.

    ** زندانی محکوم به اعدام در ترکیه نداریم
    معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تعداد رانندگان ایرانی زندانی در ترکیه ابراز بی اطلاعی کرد و اعلام کرد بین آنان زندانی اعدامی حضور ندارد.
    وی ادامه داد: برای ایجاد ساختار کنترلی، موضوع پیوستن ایران به کنوانسیون حمل و نقل جاده‌ای کالا و محصولات خطرناک (اِی.دی.آر) در این اجلاس مطرح شد.
    آدم نژاد ادامه داد: موضوع 24 ساعته شدن اداره های مرزی 2 کشور، فقط محدود به مرز بازرگان است که از سال ها پیش مورد تاکید قرار دارد.
    وی بیان داشت: نبود قرنطینه در ساعت هایی از روز در این مرز مشکلاتی به وجود آورده است که در اجلاس دیروز و امروز به طور رسمی مطرح شد و طرف ترکیه ای اعلام کرد با نظر مساعد این مشکل را پیگیری خواهد کرد.
    این مسئول گفت: محدودیت تردد با ترکیه نداریم و البته شمار تردد ناوگان ایرانی از ناوگان ترکیه بیشتر است.
    وی به اختلاف نرخ سوخت در 2 کشور اشاره کرد و افزود: به همین دلیل است که مابه التفاوت قیمت سوخت از رانندگان ترکیه اخذ می شود؛ همچنین موضوع پلمب سوخت برای مدتی در مرز بازرگان اجرا شد که همچنان ادامه دارد.
    آدم نژاد ادامه داد: با وجود محدودیت پلمب سوخت، عمده ناوگان حمل و نقل زمینی ترکیه مایل به سوخت گیری در ایران به دلیل ارزان بودن قیمت هستند.
     دیروز و امروز هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و جمهوری ترکیه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «جاهد تورهان» وزیر حمل و نقل ترکیه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو