فونیکسریمکسبهتام

ثبت‌نام کارت سوخت در شعب منتخب بانک‌ها

جوایز رنگارنگ برای ترغیب مشتریان

عصر خودرو- در راستای اتصال کارت سوخت به کارت‌ بانکی، شعب بانک‌ها که از ۳ ماه قبل فعال شده اند، می توانند کارت سوخت مالکان خودرو یا موتور سیکلت را به کارت بانکی وصل کنند.

ثبت‌نام کارت سوخت در شعب منتخب بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، همزمان با داغ شدن فضای جامعه برای ثبت نام کارت های سوخت، شعب بانکی نیز دست به کار شده و با صدور اطلاعیه ای به مشتریان خود خبر دادند که می توانند کارت سوخت را به کارت بانکی خود وصل کنند.

    مردم برای فعال کردن کارت سوخت خود از روش های مختلف که از سوی دولت اعلام شده می توانند اقدامات لازم را انجام دهند ولی با این حال شعب بانک ها این امکان را فراهم کرده اند که مشتریان آن شعب، با ارائه کارت خودرو و کارت بانکی، فرایند ثبت نامه در شعبه انجام شود و کارت سوخت مالکان خودرو به کارت بانکی که ثبت نام را انجام داده، وصل شود.

    گفتنی است، براساس این طرح که طبیعتاً منافعی برای بانک ها دارد باعث شده تا رقابت در این زمینه نیز بین بانک های مختلف شدت بگیرد و جوایز مختلفی هم برای ترغیب مشتریان در نظر گرفته شده است. 

    بنابراین، بانک‌ها علاوه بر در نظر گرفتن جوایز ویژه برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت به منظور سهولت ثبت نام  و تبدیل کارت بانکی مشتریان به کارت سوخت در برخی شعب منتخب تمعیداتی را به منظور ثبت نام کارت سوخت در نظر گرفته‌اند  که بر این اساس افرادی که قادر به ثبت نام نیستند و اطلاعاتی ندارند می‌توانند برای ثبت نام به شعبه  بانک عامل  خود با همراه داشتن کارت خودرو یا موتورسیکلت مراجعه کنند.

    طرح کارت سوخت بانکی ( استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت) یکی از طرح‌های مهم ملی به شمار می‌رود که با استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت دولت الکترونیک و تعامل دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جلوگیری از هزینه بسیار زیاد چاپ کارت و کاهش اتلاف وقت شهروندان در راستای ثبت نام عملیاتی شده و بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این طرح مهم ملی توانسته تا به امروز  از صرف هزینه 13 هزار میلیارد تومانی برای چاپ و صدور کارت سوخت جلوگیری کند و ضمن صرفه جویی باعث ایجاد شفافیت شود.

    این طرح با همکاری متخصصان بانک مرکزی، شرکت خدمات انفورماتیک و بانک‌های کشور طراحی و عملیاتی شد تا کارت‌های بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور با استفاده از زیرساخت‌های داده و ابزارهای تسویه و پرداخت نظام بانکی متصل شود.

    به گزارش تسنیم، خبرهای غیررسمی حکایت از عزم جدی دولت برای سهمیه بندی بنزین و اجرای آن از خردادماه دارد و برهمین اساس تکاپوی مردم برای ثبت نام کارت سوخت از چند ماه قبل شدت گرفته است.

    برهمین اساس، دیروز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مالکان خودرو یا موتورسیکلت‌هایی که فاقد کارت سوخت هستند می‌توانند در فرصت محدودی که ایجاد شده از طریق دفاتر پلیس 10+ برای ثبت نام کارت سوخت با هزینه 33 هزار تومان و یا از طریق سایت دولت همراه و تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت به صورت رایگان اقدام کنند.

    شرکت ملی پخش همچنین اعلام کرده که مالکان خودرو و موتورسیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، می‌توانند  با مراجعه به سایت www.mob.gov.ir، اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری #4* به منظور دریافت کارت سوخت تقاضای خود را ثبت کنند؛ در این فرآیند یکی از کارت‌های بانکی شخص صاحب خودرو به عنوان کارت سوخت انتخاب می‌شود و از این کارت برای سوخت‌ گیری استفاده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو