فونیکسریمکسبهتام

آزمون رانندگی خودروهای چری در چین؛

چری به اوج میرسد

عصر خودرو -برخلاف شرکت‌های ایرانی سرعت توسعه در خودروسازان دنیا بسیار بالا رفته است و در این میان یکی از کشورهایی که حقیقتاً سرعت روند توسعه در آن مثال‌زدنی است، کشور همراه این روزهای ما چین و شاید رأس آن‌ها چری باشد.

چری به اوج میرسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد
  • چری به اوج میرسد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، چری در طی سال‌های اخیر با استخدام متخصصان اروپایی تلاش کرده خود را به استاندارهای دنیا نزدیک کند اتفاقی که به نظر می‌رسد در آن موفق هم بوده است. شاهد این تغییرات و توسعه سریع در محصولات جدید این شرکت کاملاً نمایان است. چری در نمایشگاه خودرو شانگهای از اِکسید جدید به‌عنوان برند لوکس خود رونمایی کرد و نشان داد راه برندهای معتبر اروپایی و ژاپنی مانند فولکس‌واگن، تویوتا و نیسان را دنبال می‌کند.
چری اما در تغییرات در محصولات دیگر خود نیز بکار ننشسته و بعد از عرضه موفق و استقبال در تیگو 7 این بار نسل جدید این خودرو به نام تیگو 8 را در اندازه‌ای بزرگ‌تر آغاز کرده و امیدوار به ادامه راه موفق این چند سال اخیر است، امیدی که به نظر نمی‌رسید که در رسیدن به آن ناتوان باشد.
چری در حاشیه این نمایشگاه برای آنکه بتواند تغییرات در محصولات خود را نمایان کند، به برگزاری تست درایو ویژه‌ای برای خبرنگاران کرد که در آن خودروهای اِکسید، تیگو 8 و تیگو 4 (که در آینده به نام ام وی ام ایکس 55 به بازار ایران عرضه خواهد شد) مورد تست و بررسی قرار گرفت. این تست در مرکز تست چری در شهر نینگبو که حدود 5 ساعت با اتوبوس تا شانگهای فاصله دارد برگزار شد.
اکسید TXL
نخستین خودرویی که گروه ایرانی حاضر در این تست درایو در اختیار داشت خودرو اکسید بود که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی چری تنها تست صفر تا 100 و سپس سیستم ترمز خودرو در این خودرو انجام شد و اکسید TXL عملکرد قابل دفاعی در این تست داشت.
اکسید TXL از پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد و می‌تواند 215 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور را به چرخ‌ها منتقل کند
قدرت و گشتاور توسط یک جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه، به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند، اما مدل‌های دو دیفرانسیل آن نیز عرضه می‌شود.
این خودرو یک صفحه‌نمایش لمسی 10.25 اینچی داشته و مجموعه پشت آمپر نیز دیجیتالی است. اکسید همچنین امکانات رفاهی و ایمنی همچون فرمان برقی، کیسه‌های هوا، سیستم‌های ایمنی متعدد و تریم چرمی داخل برخوردار است.
تیگو 4 (ایکس 55)
تیگو 4 که قرار است در آینده به نام ام وی ام ایکس 55 به بازار ایران عرضه شود، خودرو دومی بود که سوی خبرنگاران ایرانی مورد آزمایش قرار گرفت. کارشناسان چری برای این خودرو اما تست اسلالوم و سپس تست معروف "موس" را تدارک دیده بود و به‌واقع باید گفت عملکرد تیگو 4 در این تست فراتر از حد انتظار بود و توانست تحسین تمامی خبرنگاران حتی خبرنگاران خارجی را نیز برانگیزد.
این کراس‌اوور تک دیفرانسیل جذابیت بالایی دارد و استفاده از چراغ‌های روشنایی روز LED و همچنین گرافیک تیره‌تر در چراغ، تا حدی حس اسپرت و خشن را به این خودرو افزوده است. کنسول میانی خودرو، بیش از گذشته به خودروهای آلمانی و انگلیسی شباهت دارد که می‌توان دلیل آن را از استخدام طراح جدید چری که سابقه کار در شرکت‌های ب ام ومزدا را دارد جستجو کرد.
چری تیگو 8
آخرین خودرویی که از سوی خبرنگاران تست شد، خودرو چری تیگو 8 بود. این خودرو نسل بعدی تیگو 7 است و ازنظر ابعاد یک سایز بزرگ‌تر از تیگو است. چری تیگو در طراحی تغییراتی زیادی داشته و به‌نوعی روح خودروهایی مانند ب ام و چه در طراحی داخلی و چه در طراحی خارجی وجود دارد. اما تست این خودرو تفاوت جدی با تست دیگر خودروها داشت، این خودرو در یک مسیر که شبیه‌سازی ‌شده برای آفرود بود آزمایش شد که به دلیل دشوار بودن این تست، خبرنگاران در کنار راننده‌های حرفه‌ای چری و در صندلی سرنشین باقابلیت آفرود این خودرو آشنا شدند.
چری تیگو 8 یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو دارد که می‌تواند نزدیک به 150 اسب بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده این خودرو 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که در مقایسه با جعبه‌دنده‌های CVT قبلی چری عملکرد بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط