فونیکسریمکسبهتام

بوی بنزین ۲۵۰۰تومانی می‌آید؛

شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت

عصر خودرو- در حالی روز گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از عدم تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت بنزین در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا داد که جدیدترین اخبار تایید نشده حاکی از تغییر نرخ بنزین به رقم ۲۵۰۰ تومان در آینده نزدیک می‌دهد.

شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، با قوت گرفتن احتمال افزایش قیمت بنزین، بازار گمانه زنی‌ها نیز در این خصوص داغ تر شده است.

    در جدیدترین اخبار شنیده شده، قیمت 2500 تومان با سهمیه 60 لیتر در ماه گمانه زنی ویژه در خصوص تصمیم دولتمردان است. اما برخی نیز هنوز بر قیمت احتمالی 1500 تومان با سهمیه 40 لیتر در ماه پافشاری می کنند.

    این در حالی است که نمایندگان مجلس، نظر دیگری داشته و افزایش قیمت بدون گذر از صحن بهارستان را غیرمحتمل می دانند.  در این خصوص علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز اخیرا اظهار کرده بود: مجلس در سال 98 تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن اتخاذ نکرده است. تنها یک بحثی مطرح شد که برای جبران خسارات ناشی از سیل، مجلس 200 تومان نرخ بنزین یا گازوئیل افزایش دهد و مانع برداشت منابعی از صندوق توسعه ملی شود که به نتیجه ای نرسید. بنابراین آنچه در مجلس می گذرد مخالفت با سهیمه بندی و افزایش نرخ بنزین در سال 98 است.

    از سویی دیگر محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، گفت: در جلسه روز گذشته در مورد قیمت بنزین بحث و گفتگویی نشد. وی افزود: فعلاً در مورد سناریوهای سهمیه بندی بنزین صحبتی نمی‌کنم زیرا به التهابات در بازار دامن می‌زند.

    اما به نظر می رسد عزم دولت در افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین جدی بوده و تصمیمات نهایی نیز در چند ساعت آینده اعلام شود. در هرصورت اخبار تایید نشده حاکی از آن است که قیمت نهایی بنزین تا فردا مشخص خواهد شد.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط