فونیکسریمکسبهتام

در همایش ایمنی راه ها مطرح شد؛

جان باختن ۱۶ هزار نفر طی یکسال بر اثر سوانح رانندگی

عصر خودرو- مدیرعامل راه‌آهن گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان می دهند که زیبنده کشور نیست.

جان باختن ۱۶ هزار نفر طی یکسال بر اثر سوانح رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سعید رسولی، مدیر عامل راه‌آهن در همایش ایمنی در راه‌آهن با بیان اینکه امیدواریم دستاورد این همایش به ارتقای ایمنی در راه آهن منجر شود، اظهار کرد: اداره کل ایمنی باید برنامه مدون عملی تهیه کند، تا در سال آینده چنین همایشی در سطح بین‌المللی اجرا شود و ما بتوانیم از آثار مقالات و مطالب اندیشمندان این حوزه استفاده کنیم.

    مدیر عامل راه‌آهن تاکید کرد: در مزیت و نقش حمل ونقل ریلی در ارتباط با ایمنی مطالب بسیار زیادی گفته شده است و ایمنی برند راه‌آهن و راه آهن کلید واژه توسعه است، بنابراین ایمنی زیربنای توسعه به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به اینکه آمار تلفات و حوادث ریلی در کشور ما قابل قبول است، افزود: چنین میزان تلفاتی زیاد است و باید با استفاده از دانش موجود و آموزش منابع انسانی این آمار کاهش یابد.

    مدیر عامل راه‌آهن توضیح داد: برای دستیابی به ایمنی و ارتقای آن 6 استراتژی هوشمند سازی حمل و نقل، افزایش سهم حمل ونقل ریلی و کاهش سوانح رانندگی، ارتقای سطح کیفی خدمات حمل ونقل همگانی، تمرکز در نقش عوامل انسانی در سوانح حمل و نقل و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و فعال در مدیریت ایمنی حمل ونقل قابل تعریف است.

    رسولی تصریح کرد: کاهش سوانح ناشی از مشکلات فنی و خطای انسانی، شناسایی خطا در سیستم و بهبود آمادگی حمل و نقل در برابر سوانح غیر مترقبه از دستاورد‌های اجرای این موارد است.

    وی اظهار کرد: سیل مانور واقعی بود، آسیب پذیری شبکه ریلی در حوادث غیر مترقبه بسیار کمتر از دیگر  مدل‌هاست و خسارات سیل در مدل ریل کوچک و بسیار اندک بود و این نشان‌دهنده ثبات و پایداری ریلی است.

    مدیر عامل راه‌آهن بیان کرد: زمانی که از ما خواستند میزان خسارات را اعلام کنیم ما گفتیم خسارات شبکه ما در ریل بسیار جزئی است و در ایام نوروز با توجه به شرایط نامناسب جوی ما توانستیم هدف خود را به صورت کامل و ایمن محقق کنیم.

    رسولی اظهار کرد: 16 هزار تلفات رانندگی طی یکسال آمار زیبایی برای ایران نیست که باید با استفاده از اقدامات درست در این حوزه این تلفات را کاهش دهیم.

    وی افزود: سرمایه‌های ارزشمندی در حوزه ریلی داریم که پیشنهاد داده‌ام با تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی از این ظرفیت استفاده شود که این تشکل می‌تواند ثبت شود و ظرفیت حقوقی پیدا کند، از قائم مقام راه‌آهن درخواست می‌کنیم که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و هر چه سریعتر این تشکل را راه‌اندازی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو