فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۱۳»

افزایش ۲۶ درصدی قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای ۲۰۱۹

عصر خودرو- قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی ۲۶ درصد افزایش یافته که سه عامل اصلی برای این مسئله وجود دارد: تولید بنزین تابستانه، باران های سیل آسا و افزایش قیمت نفت.

افزایش ۲۶ درصدی قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از تسنیم ، طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا طی هفته اول ژانویه سال جاری میانگین قیمت خرده فروشی بنزین  2.24 دلار در هر گالن در آمریکا بود، تا اواسط آوریل قیمت بنزین تا 2.83 دلار در هر گالن بالا رفت، یعنی یک افزایش 26 درصدی داشت.

      گرچه معمولا قیمت بنزین بین ژانویه تا آوریل بالا میرود ، ولی افزایش سال جاری بسیار شدید بود. سه عامل اصلی برای این مسئله وجود دارد:

    انتقال به بنزین تابستانه

    هر سال در بهار ترکیبات بنزین از زمستانه به تابستانه تغییر میکند. تولید بنزین زمستانه ارزانتر است. تفاوت آن ها به میزان تبخیر بنزین بستگی دارد.

    فشار بخار بنزین به دما بستگی دارد.با افزایش دما فشار بخار مایعات افزایش می یابد بنابراین در تابستان پایین نگه داشتن فشار بخار بنزین اهمیت بیشتری نسبت به زمستان دارد.

    تمام فرایندهای تبدیل این دو بنزین به هم در بهار یعنی فصل نگهداری و تعمیر پالایشگاه ها صورت می گیرد. هر سال در بهار برخی پالایشگاه‌ها بسته می شوند تا تعمیرات استاندارد را انجام دهند. این کار بر کاهش تولید جهانی بنزین تاثیر می‌گذارد و چند هفته مقدار تولید را پایین نگه می دارد.

    ولی امسال دو عامل دیگر هم بر قیمت بنزین تاثیر گذاشته است.

    باران های سیل آسا

    سیل در ایالت های میانی آمریکا بر قیمت بنزین تاثیر گذار بود. چند هفته پیش چندین پمپ بنزین درفونیکس آمریکا چند درجه از بنزین را تمام کرده بودند و دلیل آن را تاخیر در تحویل محموله های اتانول به خاطر سیل عنوان کردند. از اتانول در عرضه سوخت استفاده می‌شود و برای تقویت اکتان هم کاربرد دارد. در این منطقه کم بود درجات بالای اکتان وجود داشت.

    کمبود موقتی اتانول قیمت آن را بالا می برد. تاثیر کلی آن بسیار کمتر از افزایش قیمت نفت است ولی پس از آسیب به مزارع ذرت، افزایش قیمت بنزین هم از تاثیرات جانبی سیل است.

    افزایش قیمت نفت

    قیمت نفت به طرز قابل توجهی از آغاز سال بالارفته است. در واقع قیمت نفت در فاصله بین اول ژانویه تا اواسط آوریل 37 درصد افزایش داشت که به تنهایی برای توضیح افزایش قیمت بنزین کافی است.

    با توجه به ترتیب این سه عامل از ابتدای سال جاری، جای تعجب است که قیمت بنزین تنها 26 درصد افزایش یافته است. با افزایش 37 درصدی قیمت نفت ، تولید بنزین تابستانه و سیل در آمریکای میانه باید شاهد افزایش 50 درصدی قیمت بنزین باشیم.

    ولی هنوز یک ماه تا اوج معمول قیمت بنزین مانده است .احتمالا شاهد افزایش شدید تری در  قیمت در هفته‌های آتی خواهیم بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو