فونیکسریمکسبهتام

تفاهم‌نامه دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در حوزه صنعت خودروسازی

عصر خودرو- جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دو هلدینگ سرمایه‌گذاری برگزار شد.

تفاهم‌نامه دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در حوزه صنعت خودروسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) به امضای دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس مهدی رجبعلی قائم مقام مدیرعامل شرکت ایپکو رسید.

    دکتر نگاهداری در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه امیدوارم این تفاهم‌نامه برای دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت خودروسازی مؤثر و مفید واقع شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب، از متن مردم و جامعه است و خود را ملزم به کمک به مردم و جامعه می‌داند.

    وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل فراوانی از جمله 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، تجهیزات تخصصی، هیأت علمی توانمند و متخصص است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با این ظرفیت عظیم می‌تواند در حل بسیاری از مسائل به کمک جامعه بیاید. دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید به طور جدی به دنبال تحقیق و توسعه به منظور پاسخگویی به مسائل اجتماعی کشور است.

    سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه بتواند در حوزه صنایع خودروسازی، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت‌رسانی به مردم و جامعه به کار بگیرد.

    در ادامه، مهندس مهدی رجبعلی قائم مقام مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با ابراز خرسندی از آغاز همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بسیار مشتاقیم تا هرچه سریع‌تر همکاری‌های خود را در فن بازار با دانشگاه آزاد اسلامی شروع کنیم.

    تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی، ایجاد ارتباط مؤثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و برای تحقق اهداف و سیاست‌های بالادستی و برنامه راهبردی کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری منعقد شد.

    انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دو هلدینگ دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری

    تفاهم‌نامه سه‌جانبه تحقیقاتی و دانش‌بنیانی دانشگاه آزاد اسلامی با دو هلدینگ سرمایه‌گذاری به منظور همکاری‌های مشترک و با هدف استفاده از توانایی‌های علمی طرفین جهت انجام و همکاری در زمینه توسعه فعالیتهای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

    دکتر نگاهداری در جلسه امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، گام دوم خود را مبتنی بر توسعه فناوری و نوآوری بنا نهاده است.

    وی با بیان اینکه در دوره جدید و گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر ساختار در این دانشگاه رخ داده است، گفت: یکی از این تغییرات، راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی و جهت‌گیری این معاونت به سمت توسعه فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنهاست.

    سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تغییر ساختار، یک ارتباط برون سازمانی با صنایع و حوزه‌های مختلف دانش بنیان کشور در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه عزم جدی وجود دارد و سعی می‌کنیم با بازمهندسی درون سازمانی و تقویت ارتباطات راهبردی با صنایع کشور، گام مؤثری در رفع نیازهای مردم و جامعه برداریم.

    دکتر نگاهداری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی است، گفت: این دانشگاه رسالت‌های اجتماعی از جمله پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت را برای خود قائل است و به طور جدی در این مسیر حرکت می‌کنیم.

    وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: این صندوق برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و امیدواریم در این حوزه مؤثر واقع شود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو