فونیکسریمکسبهتام

۶۰ درصد فوتی های سوانح رانندگی در زنجان سرنشینان هستند

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: طی سال گذشته شمار فوتی های تصادفهای رانندگی در این استان با ۱۲۸نفر به سرنشینان خودروها اختصاص داشت که این رقم نسبت به سال ماقبل آن (۸۰ نفر)، ۶۰ درصد افزایش دارد.

۶۰ درصد فوتی های سوانح رانندگی در زنجان سرنشینان هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، دکتر مهرداد ستاره روز پنجشنبه  افزود: پارسال 122راننده بر اثر سوانح و حوادث رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال ماقبل آن 109نفر بود که افزایش 11.93 درصدی را نشان می دهد.
    وی اظهار داشت: بر این اساس سال گذشته 30 عابر پیاده نیز به دلیل شدت جراحات ناشی از تصادف با وسیله نقلیه فوت کردند که این تعداد در سال 96 با 29 نفر، افزایش 3.45 درصدی دارد.
    این مسئول ادامه داد: بنابراین سال گذشته برحسب محل تصادف نیز 214 نفر در مناطق برون شهری جان خود را از دست دادند که این میزان نیز 45.58 درصد نسبت به سال 96 افزایش دارد.
    ستاره افزود: در همین مدت 40 نفر نیز بر اثر تصادف در داخل شهر جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال 96 با تعداد 26 نفر، 53.85 درصد رشد نشان می دهد.
    وی اضافه کرد: سال گذشته 162 نفر از مرگ های ناشی از تصادفهای جاده ای استان در محل حادثه رخ داد که این تعداد در سال 96، تعداد 109 نفر ثبت شد.
    مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 نفر از مصدومان تصادفهای جاده ای در حین انتقال و 98 نفر نیز در بیمارستان فوت کردند.
    سال گذشته 280 نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادف در جاده های این استان جان باختند که این میزان در سال 96به تعداد 219 نفر بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط