فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۰۵»

عملیات گسترده توزیع فروردینی بنزین در ایران به روایت آمار

۲.۸ میلیارد لیتر در یک ماه

عصر خودرو- سی‌ویکم فروردین ۹۸ در نخستین ماه سال جاری با ثبت ۱۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، رکورددار مصرف بنزین در کشور بوده است.

عملیات گسترده توزیع فروردینی بنزین در ایران به روایت آمار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، توزیع مستمر بنزین در کشور یکی از اقداماتی است که تعطیل‌بردار نیست و در تمامی ساعات شبانه‌روز در نقاط مختلف کشور شاهد بارگیری نفتکش‌های جاده‌پیما در انبارهای ذخیره‌سازی فرآورده، تردد نفتکش‌های جاده‌پیما برای رساندن بنزین به جایگاه‌های عرضه و مراجعه مردم به جایگاه‌ها برای سوخت‌گیری هستیم.

    در نخستین ماه سال 98 در مجموع 2 میلیارد و 827 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که نشان از حجم عملیات گسترده عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی دارد.

    توزیع و مصرف 2 میلیارد و 827 میلیون لیتر بنزین در فروردین‌ماه 98 در حالی‌است که این رقم در مدت مشابه پارسال (یکم تا 31 فروردین ماه سال 97) به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون و 6 هزار لیتر بوده که مقایسه این دو رقم از رشد 4.7 درصدی در توزیع و مصرف بنزین کشور حکایت دارد.

    مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی و توزیع سوخت در مناطق سیل‌زده به مردم و خودروهای امدادی در همه ایام تعطیلات سال نو آماده‌باش بودند و همچنان نیز در حال فعالیت شبانه‌روزی برای سوخت‌رسانی در مناطق سیل‌زده کشور هستند.

    این شرکت به منظور پشتیبانی و مدیریت بحران اخیر، همزمان با پیش‌بینی‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی کشور در این مناطق ذخیره‌سازی مناسب سوخت انجام داده و پس از وقوع رخداد نیز با ارسال سوخت‌های اضافی گرمایشی، ارسال نفتکش‌های سوخت‌رسان و نصب جایگاه سیار و نیز توزیع سوخت رایگان نسبت به سوخت‌رسانی مطلوب به مردم و تجهیزات واحدهای امداد و نجات اقدام کرد.

     بررسی گزارش‌های رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران حاکی از این است که میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در فروردین ماه سال جاری 91  میلیون و 200 هزار لیتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته (فروردین 97) 87.1 میلیون لیتر بوده است.

    همچنین بیشترین میزان مصرف بنزین کشور در فروردین ماه سال 98، مربوط به روز 31 فروردین با 114 میلیون و 700 هزار لیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به روز 13 فروردین با 76 میلیون لیتر بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط