فونیکسریمکسبهتام

ثبت روزانه ۲۰ هزار تخلف معاینه فنی در تهران

عصر خودرو- معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بیشترین معضل ترافیک تهران ناشی از خودروهای حومه‌ای است، گفت:روزانه ۲۰ هزار تخلف معاینه فنی در تهران ثبت می‌شود.

ثبت روزانه ۲۰ هزار تخلف معاینه فنی در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس،‌ محسن پورسیدآقایی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری از تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به دوربین‌های پلاک‌خوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با 1400  دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده‌ی طرح ترافیک از طریق 92 دوربین و ثبت تخلف محدوده‌ی زوج یا فرد از طریق 111 دوربین صورت می‌گیرد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه 10 میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان 15 هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.

    پورسیدآقایی در این نشست به آمار تخلفات معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد اشاره کرد و گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک تهران روزانه 20 هزار تخلف معاینه فنی در سطح شهر تهران و بیش از 70 هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده‌ی زوج یا فرد و محدوده‌ی ترافیک از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود.

    این مقام مسئول در شهرداری تهران با اشاره به اینکه جرایم خاص معاینه فنی از جرایم رانندگی جداشده و 100 درصد آن باید برای رفع آلودگی هوا به شهرداری پرداخت شود اظهار داشت: طی سال گذشته سه میلیون و ٦۰۰ هزار جریمه معاینه فنی در شهر تهران برابر با 180 میلیارد تومان صادرشده که تاکنون تنها 36 میلیارد تومان آن وصول‌شده است که برابر قانون بودجه به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد ولی متاسفانه دولت تنها یک و نیم میلیارد تومان تخصیص داده است و الباقی را صرف کمبود بودجه‌های خود کرده است.

    معاون شهردار تهران بر ضرورت توسعه و نوسازی و بهسازی تونل‌های شهری تاکید کرد و گفت: توسعه، نوسازی و تجهیز سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، روشنایی، تهویه و اعلام اطفای حریق از جمله اقداماتی است که در تونل‌های شهری در دست اقدام است که بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.

    پورسیدآقایی در ادامه به وضعیت ترافیک تهران اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین معضل ترافیک تهران را خودروهای حومه شامل می‌شوند چرا که به استناد تردد شمار وزارت راه و شهرسازی روزانه 550 هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شوند و همین تعداد نیز در عصر و شبانگاه از تهران خارج می‌شوند که باید با توسعه حمل‌ونقل عمومی در ورودی‌های شهر از تردد خودروهای شخصی جلوگیری کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو