فونیکسریمکسبهتام

۲۸ میلیون خودرو در جاده های قزوین تردد کردند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: ۲۸ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۲۱۳ خودرو در فروردین ماه امسال در سطح جاده های این استان تردد داشته اند.

۲۸ میلیون خودرو در جاده های قزوین تردد کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان، افشین پیرنون افزود: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز به همراه رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در جاده های ارتباطی استان را به ثبت می رسانند.
    وی با اشاره به فعالیت 59 سامانه تردد شمار برخط در راه های ارتباطی این استان، اظهار داشت: آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه ها 22 میلیون و 685 هزار و 998 تردد، یعنی معادل 80.5 درصد کل تردد، بوده است.
    وی ادامه داد: بیشترین میزان ترافیک فروردین ماه سال جاری مربوط به هشتمین روز از تعطیلات نوروزی در آزادراه قزوین - کرج به میزان 166 هزار وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.
    به گفته این مسئول، از مجموع کل تردد شمارش شده، 2 میلیون و 611 هزار تردد (معادل 9.2 درصد) سهم وسایل نقلیه سنگین در مسیر رفت و برگشت جاده قدیم قزوین - رشت با 93 هزار و 525 وسیله (معادل 35.5 درصد) بوده که بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.
    پیرنون، متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح کل راههای ارتباطی استان را معادل 665 وسیله نقلیه در ساعت اعلام و افزود: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در این ماه، مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با 2 هزار و 597 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین متوسط سرعت تردد در آزاد راه ها را 84 و در سایر جاده های این استان را 72 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین متوسط سرعت در فروردین ماه سال جاری 105 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.
    وی گفت: فروردین ماه سال جاری 31 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده و بیشترین تخلفات رانندگی نیز مربوط به رعایت نکردن فاصله طولی در آزاد راه قزوین - کرج با یک میلیون و 7 هزار و 430 وسیله نقلیه (معادل 53 درصد) گزارش شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو