فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

ثبت بیش از ۲۸ میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان قزوین

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی فروردین ماه سال جاری خبر داد.

ثبت بیش از ۲۸ میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون  اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در فروردین ماه سال جاری 28 میلیون و 177 هزار 213 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها 22 میلیون و 685 هزار و 998 تردد معادل 80.5 درصد کل تردد استان بوده است.

    پیرنون بیان کرد: بیشترین میزان ترافیک در فروردین ماه سال جاری مربوط به هشت فروردین ماه امسال بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد 166 هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    وی ادامه داد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 2 میلیون و 611 هزار تردد معادل 9.2 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس با 93 هزار و 525 وسیله (معادل 35.5 درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون تصریح کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند» در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل 665 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با 2 هزار و 597 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را 84 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 72 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه 105 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

    در ماه گذشته 31 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با 1 میلیون و 7 هزار و 430 وسیله نقلیه «معادل 53 درصد» بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو