فونیکسریمکسبهتام

واردکنندگان قطعه برای ترخیص بازگشته‌اند

عصر خودرو- به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، قطعاتی که قرار است طی هفته‌های آینده از گمرکها ترخیص شوند، متعلق به واردکنندگان و تجار قطعات یدکی است که پس از اعمال سختگیری‌ها از ترخیص کالاهای خود منصرف شده بودند و حال که تمهیداتی اندیشده شده، برای ترخیص بازگشته‌اند.

واردکنندگان قطعه برای ترخیص بازگشته‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، چندی پیش مدیرکل گمرک چابهار از ترخیص 1000 کانتینر قطعه باقیمانده از 3000 کانتینر قطعات خودرویی دپو شده در گمرک در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که حداکثر تا دو سه هفته آینده این کار صورت خواهد گرفت. در گمرک چابهار بیش از 3000 کانتینر قطعات خودرویی دپو شده بود که اواخر سال گذشته پس از اینکه هشدار لازم مبنی بر امکان متروکه شدن این کالاها داده شد، 2000 هزار کانتینر ترخیص و به صنعت خودروسازی کشور تحویل داده شد.

    به گفته مدیرکل گمرک چابهار، قرار بوده که 1000 کانتینر قطعات باقیمانده در فروردین ماه سال جاری ترخیص شود که به دلیل برخی مشکلات جزئی، ترخیص این کالاها در هفته‌های آینده انجام می‌گیرد.

    در این رابطه مازیار بیگلو - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو -  اظهار کرد: این 1000 کانتینر قطعه که وعده ترخیص آن از سوی رئیس گمرک چابهار داده شده متعلق به خودروسازان و قطعه‌سازان نیست؛ چرا که خودروسازان بدین شکل واردات قطعه ندارند و قطعه‌سازان نیز عموماً مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می‌کنند که در سیستم گمرکی کشور با عنوان قطعه خودرو شناخته نمی‌شود.

    وی افزود: قطعات دپو شده در گمرک درواقع متعلق به واردکنندگان یا فروشندگان لوازم یدکی است که واردات خود را قبل از بحث‌هایی همچون نوسانات بازار ارز و مسائل تحریمی انجام داده بودند اما در زمان ترخیص، موانع و سد راه‌هایی همچون بحث‌های ارزی، مسائل سامانه نیما، موانع بانکی و محدودیت‌های بازرگانی ایجاد شد که واردکنندگان را از ترخیص کالاهای وارداتی خود منصرف کرد و آنها درواقع کالای خود را رها کردند. حال که برخی از این موانع برداشته یا تعدیل شده است، واردکنندگان و تجار لوازم یدکی برای ترخیص بازگشته‌اند.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: اما آنچه که مربوط به قطعه‌سازان بوده و در روند ترخیص مواد اولیه مورد نیازشان از گمرک وجود داشت، مشکل کمبود نقدینگی و مسائل قیمتی با خودروسازان بوده که هر دو در سال گذشته (97) حل شده‌اند. بنابراین این 1000 کانتینر قطعات مشخص نیست که مربوط به چه شخص یا نهادی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو