فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان اعلام کرد:

افزایش چشمگیر تصادف عابران پیاده در جاده‌های همدان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش چشمگیر تصادفات عابران پیاده در استان همدان خبرداد و گفت: در سال ۹۷ تصادف عابران پیاده افزایش چشمگیری پیدا کرده به‌طوریکه ۱۲۷ فقره تصادف عابرپیاده در جاده‌های استان همدان رخ داده است که در این تصادفات ۳۱ نفر فوت شده است.

افزایش چشمگیر تصادف عابران پیاده در جاده‌های همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

     به‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ رضا عزیزی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، اظهار کرد: در سال 96 در جاده‌های استان همدان 89 فقره تصادف با عابرپیاده رخ داده که منجر به فوت 19 نفر شده است.

    وی با بیان اینکه استان همدان دارای 5420 کیلومتر راه است، تصریح کرد: در سال 97 تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان 30 درصد افزایش داشته است به‌طوریکه در سال گذشته 180 میلیون و 264 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است.

    رئیس پلیس راه استان همدان عنوان کرد: در سال 96 در محورهای مواصلاتی استان همدان 295 فقره تصادف فوتی رخ داد که منجر به فوت 369 نفر از هموطنان شد درحالیکه این میزان تصادفات در سال 97 به 275 مورد کاهش یافت و تعداد افراد کشته شده در این تصادفات 322 نفر شده است که نسبت به سال 96 کاهش 13 درصدی دارد.

    عزیزی با اشاره به اینکه 51 درصد از متوفیان تصادفات در محل حادثه جان باختند، خاطرنشان کرد: 65 درصد از تصادفات رخ داده توسط خودروهای سواری بوده است به‌طوریکه بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای سواری بوده است.

    وی بیشترین علت وقوع تصادفات استان همدان را عدم توجه به جلو دانست و یادآور شد: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی، استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن بیشترین عامل تصادفات بوده است.

    رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به فراوانی تصادفات، تصریح کرد: بیشترین تصادفات رخ داده را در راه‌های اصلی رخ می‌دهد به‌طوریکه 59 درصد تصادفات در محورهای اصلی بوده است.

    عزیزی از کاهش تصادفات موتور سیکلت خبر داد و گفت: در سال 97 در استان همدان 146 فقره تصادف موتورسیکلت رخ داده است که در این تصادفات 49 نفر فوت شده است درحالیکه در سال 96 در محورهای مواصلاتی استان همدان 175 فقره تصادف با 82 نفر فوتی به ثبت رسیده بود.

    وی بیشترین تصادفات را در محورهای همدان-کرمانشاه دانست و ادامه داد: محور همدان-کرمانشاه با 11 درصد بیشترین تصادفات را داشته است و بعد از آن محور رزن-همدان تا گردنه آوج و آزادراه همدان-ساوه بیشترین میزان تصادفات را داشته اند.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بیشترین تصادفات محور همدان-کرمانشاه در گردنه اسدآباد رخ داده است

    وی افزود: 254 فقره تصادف در گردنه اسدآباد رخ داده که منجر به فوت 33 نفر و مجروحیت 437 نفر شده است که می‌طلبد در این محور از حفاظ میانی استفاده شود راهداری فکر اساسی برای کاهش تصادفات در این محور داشته باشد.

    عزیزی، ایمن ترین محور استان همدان را آزادراه همدان-ساوه دانست و افزود: بیشترین تصادفات در این محور به دلیل خواب آلودگی رخ می‌دهد که نیاز است استراحتگاه‌هایی برای رانندگان درنظر گرفته شود.

    معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به کاهش آمار فوت شدگان در تصادفات جاده‌ای استان، گفت: طرح جامع ترافیک به طور جدی پیگیری خواهد شد.

     محمودرضا عراقی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های راهداری نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 30 یا 40 درصد اعتبارات عمرانی استان در راهداری هزینه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه 4 بانده شدن محور همدان-علیصدر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: 4 بانده شدن محورهمدان-علیصدر در دستور کار قرار دارد اما تا زمانیکه این محور 4 بانده نشده باید با دوربین‌های ثبت تخلف و تبلیغات فرهنگ‌سازی در بین مردم صورت بگیرد تا از این طریق خسارت را کاهش دهیم.

    عراقی با اشاره به فرارسیدن روز حمل و نقل، یادآور شد: 7 اردیبهشت روز حمل و نقل است و باید در این راستا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و در تبلیغات تخصصی و هنری وارد شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط