فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

بازگشایی تمام محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران کلیه محورهای اصلی و فرعی و روستایی در حوزه خراسان جنوبی بازگشایی شدند.

بازگشایی تمام محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، جعفر شهامت   اظهار کرد: با تلاش و به لطف همگرایی و مدیریت واحد بحران که نتیجه اقدامات شورای مدیریت بحران استان به ریاست استاندار و فرمانداران است، خوشبختانه در سیلاب‌های اخیر دو هدف همکاری برای کنترل آسیب احتمالی انسانی و ایمنی مراکز جمعیتی و خسارت حداقلی به راه‌ها و برقراری قابلیت تردد در محورها در حداقل زمان ممکن محقق شد.
    وی ادامه داد: این اهداف با توجه به حجم بارش‌ها و همکاری سازمان‌های مرتبط، دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امدادی و همکاری داوطلبانه مردم و پیمانکاران بخش خصوصی به بهترین نحو انجام گرفت.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان‌ها و حوزه راهداری، تحکیم دیوار خاکی هدایت آب، بازدید پل‌ها و بررسی وضعیت بالادست و پایین‌دست پل‌ها و بندهای خاکی و راه‌ها از جمله اقدامات قبل از بارش‌های سیلابی اخیر بوده است.
    شهامت بیان کرد: آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی مدیریت بحران با به‌کارگیری کلیه امکانات و پرسنل بخش دولتی و خصوصی شامل؛ 44 دستگاه ماشین‌آلات پیمانکاران بخش خصوصی به عنوان بحران‌یار، 210 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و 340 نفر راهدار در طول راه‌ها در قالب 52 تیم عملیاتی در کنار ناظرین ستادی حوزه راهداری از جمله مهم‌ترین اقدامات برای عملیات امدادرسانی جاده‌ای در حوزه مدیریت بحران راهداری بوده است.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به وقوع بارندگی از 12 میلی‌متر تا حدود 90 میلی‌متر در کل استان طی دوره زمانی محدود و سیلاب‌های کم‌سابقه در غرب و شرق استان که عمدتاً در شهرستان‌های طبس (دیهوک – عشق‌آباد)، زیرکوه، فردوس، سربیشه، نهبندان و خوسف شدت بیشتری داشت، خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی ناشی از سیلاب نداشتیم و هماهنگی تیم‌های راهداری، سازمان‌های امدادی و نیروهای مسلح و انتظامی و پلیس‌راه در بالاترین سطح بود.
    شهامت افزود: در تمامی محورهای شریانی، اصلی و روستایی خراسان جنوبی ایمن‌سازی اولیه انجام گرفته است و ترمیم اولیه راه‌ها حداکثر طی 10 روز آینده به انجام خواهد رسید و با فروکش کردن سیلاب‌ها محور عشق‌آباد - بردسکن نیز از ظهر چهارشنبه (28 فروردین) در حوزه خراسان جنوبی قابل تردد خواهد بود.
    وی ادامه داد: ضروری است با توجه به باز بودن محورها در حوزه خراسان جنوبی از چهارشنبه، رانندگان تا زمان بازسازی کامل مسیرها به محدودیت سرعت و تابلوهای نصب شده در محل آب‌نماها و پل‌ها و سیل بردگی توجه کنند و به ویژه قبل از تردد به مقصد استان‌های همجوار در محور منتهی به استان کرمان از مسیر راور - بردسکن در خراسان رضوی، از باز بودن مسیر در استان‌های همجوار از طریق سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها اطمینان حاصل کنند چرا که در حال حاضر ادامه محورهای مذکور در استان‌های مجاور قابلیت تردد ندارند و طی روزهای آتی بازگشایی خواهند شد.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تعدادی از محورهای خاکی عشایری که خارج از حوزه وظایف راهداری است در استان دچار تخریب شده که همزمان با ترمیم راه‌ها و در هماهنگی با اولویت‌های مشخص شده توسط مدیریت بحران شهرستان‌ها، نسبت به بازگشایی آن‌ها طی روزهای آتی اقدام خواهد شد.
    شهامت به ارزیابی خسارت‌ها اشاره و تصریح کرد: تیم ارزیابی خسارت از روز گذشته با هماهنگی مدیریت بحران استانداری کار خود را آغاز کرده است و حداکثر طی 48 ساعت آینده برآورد دقیق‌تری از حجم خسارت‌ها و عملیات موردنیاز به تفکیک راه‌های شریانی، اصلی و فرعی تهیه و به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.
    وی بیان کرد: در ارزیابی‌های اولیه ترمیم ده دستگاه پل و حدود صد دستگاه آب‌نما در کنار اقدامات موردنیاز برای روکش راه‌ها احصاء شده و برنامه‌ریزی برای بازسازی مقاطع آسیب‌دیده در حال انجام است.
    شهامت انجام بیش از 61 هزار تماس تلفنی با سامانه 141 را نشان‌دهنده ارتباط مؤثر مرکز مدیریت راه‌ها با کاربران راه‌ها دانست و در کنار نقش ارزنده مدیریت واحد بحران و همکاری دستگاه‌ها و مردم، از اطلاع‌رسانی گسترده صدا و سیما و خبرنگاران رسانه‌های استان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در کنترل خسارت انسانی سیلاب‌های بی‌سابقه اخیر تشکر کرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط