فونیکسریمکسبهتام

تاسیس برند مخصوص خودروهای برقی توسط شرکت جیلی

عصر خودرو- شرکت جیلی اعلام کرده که برند جدیدی را تحت عنوان ژئومتری تاسیس کرده تا به طور اختصاصی بتواند به تولید خودروهای برقی بپردازد.

تاسیس برند مخصوص خودروهای برقی توسط شرکت جیلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان برنامه‌های جدیدی برای توسعه خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی در سر دارند و بدین ترتیب در تلاشند تا سهم خود را در بازارهای جهانی به میزان قابل توجهی افزایش دهند.


    شرکت جیلی که یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین خودروسازان چین به شمار می‌رود به تازگی عنوان کرده که برند جدیدی را تحت عنوان کمتری که به معنای هندسه است تأسیس و راه‌اندازی کرده تا بتوانند به طراحی تولید و توسعه خودروهای برقی و پردازد.

    این شرکت همچنین اعلام کرده که برند جدید مذکور تا سال 2025 میلادی قرار است بیش از 10 مدل خودروی الکتریکی و دوستدار محیط زیست رونمایی و عرضه کند که این تعداد شامل خودروهای سواری شاسی بلند کراساوور و MPV خواهد بود.

    بر اساس گزارش وب سایت اتوکار، روز گذشته بود که این برند جدید در کشور سنگاپور معرفی شد و نخستین خودروهای آن نیز تحت عنوان جام طرح‌ها رونمایی شد که شباهت زیادی به خودروی جیلی جی 11 دارد این خودرو که یک سدان الکتریکی است قرار است در دو نسخه تولید شود که یکی از آنها دارای یک باتری 51.9 کیلو وات ساعت با توان پیمایش 410 کیلومتر با هر بار شارژ و دیگری نیز دارای یک باتری 61.9 کیلو وات ساعتی با توان پیمایش مسافت 500 کیلومتر با هر بار شارژ خواهد بود.

    این دو مدل خودرو هردو از پیشرانه‌های برقی و الکتریکی مشابه‌ای قهرمان شدند که قادر 160 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین مدت زمان رسیدن سرعت این خودرو به 100 کیلومتر بر ساعت تنها 8 ثانیه است.

    جیلی همچنین اعلام کرده که این خودرو قابلیت برخورداری از سیستم شارژ سریع را داراست 30 الی 80 درصد ظرفیت باتری آن تنها در عرض مدت 30 دقیقه شارژ می‌شود.

    این طور که به نظر می‌رسد جیلی همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های خودروسازی عزم خود را برای توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده و اهداف کوتاه و بلندمدت متعددی را برای خود تعیین کرد تا در آینده نزدیک به آنها برسد.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و محافظت از محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه رسانده و بدین ترتیب میزان خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی را کاهش دهند.

    این در حالی است که تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی و الکتریکی در چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته که این امر نشان می‌دهند مشتریان و شهروندان چینی در سال‌های آینده نیاز و تقاضای بیشتری از این گونه خودروها می‌خواهند داشت بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که خودروسازان چینی نیز به این نیاز مردم پاسخ داده و به دنبال تولید انبوه خودروهای برقی باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو